פעילותם פוגעת בחיי אדם. התפרעיויות בבילעין
פעילותם פוגעת בחיי אדם. התפרעיויות בבילעיןצילום: פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים דחה היום (ראשון) את בקשת המשטרה להאריך בשישה ימים את מעצרו של מתיישב שנעצר בטענה שתקף אנשי שמאל שהגיעו לחוות מעון. מעצרו הוארך ביומיים.

השופטת דורית פיינשטיין קבעה בהחלטתה כי יש ראיות שהצעיר הסתובב במקום עם אלה כשהוא רעול פנים וכי יש חשד סביר לביצוע עבירות.

במהלך השבת האחרונה הגיעה קבוצה של אנשי שמאל קיצוני לחוות מעון ולטענתם הם הותקפו על ידי מתיישבים רעולי פנים. המשטרה שהגיעה למקום החליטה לעצור דווקא את אחד מתושבי היישוב.

בדיון הבוקר שאל עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשוד מטעם עמותת 'חננו', את החוקר המשטרתי, מדוע המשטרה לא עצרה את אנשי השמאל שהגיעו ליישוב ללא אישור. בתחילה טען החוקר המשטרתי כי מדובר בעבירה על החוק, אך לאחר מכן הודה כי מקצת אנשי השמאל עוכבו לחקירה אם כי "זה לא רלוונטי לאירוע הספציפי".

בטיעוניו בפני בית המשפט טען עו"ד בן גביר כי אין חשד סביר כנגד הצעיר וכי  אין איסור להלך רעול פנים גם לא בחוות מעון, "אם היה אותו בחור תוקף את אנשי השמאל חזקה שהיו צילומים המתעדים תקיפה כלשהיא", אמר בן גביר.

עו"ד איתמר בן גביר אמר בתגובה כי "חמור בעיניי שאנשי השמאל הקיצוני מגיעים לחוות מעון לעשות פרובוקציות והמשטרה מוצאת לנכון להביא לבית המשפט רק אנשי ימין. לא יכול להיות שכאשר אנשי ימין מבקשים להלך באום אל פחם הם צריכים אישור אולם אנשי השמאל נכנסים לתוך גבעות, מעוררים מדנים, ולא נותנים את הדין על כך".