אולמרט בכניסה לבית המשפט היום
אולמרט בכניסה לבית המשפט היוםפלאש 90

נמלט בעור שיניו. שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים גזרו על ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מאסר על תנאי של שנה, למשך שלוש שנים וקנס בסך 75 אלף שקלים.

משמעות גזר הדין היא, כי אולמרט יכול, לפחות באופן תיאורטי, להתמודד לכנסת הבאה, אולם בעקבות תיק הולילנד המתנהל לא יוכל להתמנות לשר, עד להכרעת הדין במשפט זה.

בגזר הדין פרשו השופטים את הקשר העמוק בין אולמרט ובין עו"ד אורי מסר, אשר הביא להרשעתו של אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות.

השופטת מוסייה ארד, ראש הרכב השופטים, ציינה כי מסר החזיק מאות אלפי דולרים עבור אולמרט, נתן יעוץ המשפטי לאורך השנים לאולמרט ובין השניים שררה חברות מיוחדת, כאשר באותו זמן יצג מסר לקוחות בפני מרכז ההשקעות ואולמרט טיפל באותם התיקים.

מקרה נוסף של ניגוד עניינים אותו הזכירו השופטים הוא נושא היטל השמנים, שם ייצג מסר לקוחות בפני אולמרט וכן המפעל בדימונה ומקרים נוספים.

"רק התערבות של יועץ משפטי של קבוצה מתחרה הסבה את תשומת הלב להתנהלות הלא תקינה של אולמרט", ציינה השופטת ארד.

השופטת ארד הדגישה בגזר הדין כי ניגוד העניינים במקרה זה איננו עבירה טכנית, "ניגוד עניינים המשבש דעה הוא בגדר שחיתות, זהי פעולה המשחיתה את השירות הציבורי גם כשלא ניתן להראות את הקשר בצורה מלאה".

השופטת ארד ציינה עוד, כי העבירה הספציפית הזו עשויה לכלול גם מאסר בפועל, לאור העובדה שמתקיימת במקרה זה נסיבה מחמירה, "איננו מקבלים את ההבחנה שמבקש אולמרט לערוך בין נסיבות לואי מחמירות ובין סטיה מהשורה".

מנגד ציינו השופטים גם את טענותיהם של סנגורי אולמרט, לפיהן אולמרט כבר נענש כאשר איבד את משרתו כראש הממשלה. "הנאשם זוכה משתי הפרשות שבגללן נאלץ לעזוב את תפקידו כראש הממשלה", אמרה ארד, אך הוסיפה כי לא ניתן להתעלם מהעובדה שבזיכוי בפרשת טלנסקי נמתחה ביקורת חריפה על התנהלותו האתית של אולמרט.