ספרי התורה הובאו לקבורה

ספרי תורה ששרדו את השואה, הובאו אמש (ראשון) לקבורה בבית העלמין במושב משואות יצחק.

מדובר בספרי תורה ששרדו את השואה וחלקם בני כ-150 שנה ותיקונם ושימורם בלתי אפשרי, ולכן הם מובאים לקבורה עפ"י ההלכה.

בטקס השתתפו כ-200 מתלמידי הישיבה הגבוהה אור עציון. הגוף העומד מאחרי המעמד המרגש הוא עמותת "מנורה" בראשות משה מושקוביץ (77) ממייסדי מושב משואות יצחק, יו"ר עמותת אור עציון וממקימי ישיבת ההסדר הר עציון ולשעבר ראש מועצה אזורית שפיר.

אנשי ציבור רבים כיבדו את המעמד בראשם ראש ישיבת אור עציון וראש מרכז ישיבות בנ"ע - הרב חיים דרוקמן, רבה של משואות יצחק - הרב מאיר נהוראי, ראש מועצה אזורית שפיר - אשר אברג'ל ויו"ר המועצה הדתית בשפיר - שאלתיאל משה. כמו כן,  נכחו בטקס רבני ישיבת אור עציון בהם ראש הכולל, הרב שמעון לפיד, הרב יאיר פינקלשטיין והרב דני אלינר.

הספרים הועברו בכדי החרס לתוך בית העלמין, לחלקת הקבר שהכינו עבור ספרי התורה בקצה של בית העלמין ולאחריו פתח הציבור בשירת "אני מאמין".

הרב דרוקמן אמר כי "מדובר אמנם בקבורה של ספרי תורה, אך הדבר בא להדגיש את החיים, את החיים שממשיכים, את לימוד התורה שממשיך וגובר. באירוע הזה מתבטא הנצח של עם ישראל. עם ישראל חי, התורה חיה!".

הרב נהוראי הדגיש כי: "בפרשה האחרונה קראנו בתורה על מצוות כתיבת ספר תורה, ולמה דווקא לקראת הסתלקותו של משה מגיע הציווי על כתיבת ספר התורה - זאת כיוון שהאדם אמנם מסתלק מהעולם, אך התורה חיה, קיימת ונצחית".

בנוסף הדגיש הרב נהוראי, כי: "קהילת משואות יצחק אלו אנשים אודים מוצלים מאש, ומתאים ביותר שבבית העלמין של קהילה זו, יגנזו את ספרי התורה".

מנכ"ל מוסדות אור עציון, נפתלי קנדלר, אמר כי "מדובר בארוע מצמרר ומרגש, כאשר מדובר בגוילים שניצלו מאירופה, משרידים של קהילות שבעצמן נשרפו למוות".