מודאג. סטיבן הרפר
מודאג. סטיבן הרפרפלאש 90

ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, מתייצב פעם נוספת בגלוי ובאופן חד משמעי לימינה של ישראל ומגדיר את איראן כסכנה לאנושות.



מסר זה עמד במוקד נאומו של הרפר בטקס שנערך בניו יורק (27.9.12) ע"י הארגון האמריקני Appeal of Conscience Foundation שהעניק להרפר את אות המדינאי הבינלאומי. על כך מדווח העיתון "שלום טורונטו"

התמיכה בישראל אין משמעותה שממשלת קנדה תומכת בכל החלטה שמקבלת הממשלה הישראלית, אמר הרפר, ואולם לאור העובדה שישראל היא המדינה היחידה הנתונה תחת איום קיומי, קנדה מסרבת לעשות שימוש בפורומים הבינלאומיים כדי לנגח אך ורק את ישראל.

הרפר הדגיש, כי עצם קיומה של מדינת וישראל ועמדותיה המדיניות אינם הגורם למצב הקיים במזרח התיכון. “אנו מודעים היטב ללקחי ההיסטוריה, ממנה עולה כי אלה שסימנו את העם היהודי כיעד לקנאות דתית וגזענית יהוו בסופו של דבר איום על כולנו".

הרפר, שביכר השנה ובאופן מפגיע להימנע מלשאת נאום באו"ם במהלך כינוס העצרת הכללית, אמר כי הקהילה הבינלאומית חייבת להכיר ברוע הקיים בעולם, להפעיל לחץ גדול יותר על מנת לבודד את איראן ולהימנע מחיזור אחר דיקטטורים בהצבעה באו"ם או משחייה בזרם של קונצנזוס בינלאומי ללא קשר גם אם הוא מוטעה מיסודו.

בהתייחסות מרומזת לאביב הערבי אמר הרפר, כי את חלק מהכוחות העולים בעולם לא ניתן להגדיר כידידים וודאיים או אויבים חסרי פשרות, אך בהחלט ניתן לסמן מדינות, רמז לאיראן, שהן ללא ספק מהוות סכנה ברורה לעולם, ועל בסיס נדרשת, לדברי הרפר, הערכת מצב מפוכחת על המציאות הגלובלית החדשה.

האיום האיראני לשלום העולם נובע, טען הרפר, מהצירוף הקטלני של אידאולוגיה אסלאמית קיצונית להפרת זכויות אדם שיטתיות, תמיכת אקטיבית במשטר אסד, בסיוע לארגוני לארגוני טרור ובמאמצים להשיג נשק גרעיני.