עימותים במאה שעריםשמואל בן ישי צלם "חדשות 24"

צילום: שמואל בן ישי צלם "חדשות 24"

צוותים של הארגון "ישראל חופשית" יצאו הערב (שני) לסייר ברחובותיה החרדיים של ירושלים כדי לבדוק האם מתקיימת הפרדה בין נשים לגברים בניגוד לפסיקת בג"ץ. 

במהלך הסיור הפרובוקטיבי פרצו עימותים בין חילונים לחוגגים החרדים. צלם ידיעות אחרונות נפצע במהלך המהומות מאבן שפגעה בראשו. בנוסף נפצע שוטר באורח קל מבקבוק שנזרק לעברו. 

חרדים שהיו עדים לאירוע סיפרו כי הקבוצה החילונית ניסתה לעורר מהומות במקום לאחר שגילתה שקיימת הפרדה בין נשים לגברים. "מארגני החגיגות גינו את האלימות אך ציינו כי מי שמגיע בעיצומו של חג להפריע לקיים את מצוות החג שלא יצפה שיכינו עבורו שטיח אדום", אמר ראובן, אחד החוגגים, בשיחה עם ערוץ 7.

הארגון האנטי דתי טען הערב בנוסף כי גם ברעננה התקיימה שמחת בית השואבה ברחבת יד לבנים תוך הפרדה בין גברים לנשים.

מיקי גיצין, מנכ"ל תנועת ישראל חופשית אמר "לפני כשנה יצאה פסיקת בג"צ שקבעה כי אין מקום לאירועים בהם מתקיימת הדרת נשים. אנו מצפים כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, יבהיר כי קווים אדומים יש גם בנושאים כמו הדרת נשים. איומים יש לא רק חיצונית לישראל, כמו הפצצה האיראנית. הפצצה קיימת גם בתוך גבולות המדינה. פציעתו של פעיל 'ישראל חופשית' הערב מראה עד לאן הנושא יכול להגיע. לגבי האירוע ברעננה - אנו מצפים כי עיריית רעננה תבדוק כיצד התקיים אירוע בו הפרידו נשים וגברים בשטחה ותטפל בחומרה בעניין".