אכיפה דרקונית. שמחון עם חבריו לממשלה
אכיפה דרקונית. שמחון עם חבריו לממשלהפלאש 90

מתקפה מילולית חריפה מצידו של שר התמ"ת, השר שלום שמחון, כלפי שר האוצר יובל שטייניץ.

השר שמחון כינה את שר האוצר כפודל של נתניהו העוסק בתככנות פוליטית במקום לעסוק בתקציב המדינה.

את הדברים אמר שמחון בראיון לגלי צה"ל כמענה לדברים שיוחסו לשר האוצר ולפיהם שר הביטחון, אהוד ברק, יו"ר סיעתו של שמחון, סיעת עצמאות, מסכסך בין הממשל האמריקאי לבין ממשלת ישראל.

כזכור, על פי הדיווח אמש בתקשורת - לדברים אלה של שטייניץ השיב נתניהו ואמר כי ברק מהווה גם מוקש מדיני, עם הצבת תכניתו המדינית החדשה.

בעקבות הדברים אומר שמחון כי שר הביטחון ברק ימשיך להביע את עמדתו המדינית והביטחונית והוא האחראי לפשר בין הבית הלבן לממשלת ישראל במקרים של מתיחות.

כאמור, דבריו אלה של שמחון עלו מדרגה כשהטיח בשטייניץ שאינו אלא הפודל של נתניהו.

בהמשך ישיר לדברים נמסר מלשכת יועץ שר הביטחון לתקשורת כי "שר הביטחון ברק פועל לחיזוק היחסים עם ארה"ב ובמרכזם היחסים הביטחוניים. השר ברק פועל הן בישראל והן בארה"ב על פי עמדות הממשלה על מנת להוריד מתחים ולחזק את התמיכה האמריקנית בביטחון ישראל ועמדותיה. ידוע ברבים כי לפעולה זו של שר הביטחון יש תוצאות חיוביות ובכוונת שר הביטחון ברק להמשיך בה לצד כל הגורמים המדיניים והביטחוניים האחרים. ישראל חייבת לשמור בכל מצב על זכותה לפעול על פי החלטותיה בנושאים חיוניים לביטחונה ועתידה. זו עמדת השר ברק וזו עמדת הממשלה".

עוד נמסר כי "עם זאת, אין לשכוח את חשיבות יחסי הביטחון והמודיעין הייחודיים שנתגבשו בחמש השנים האחרונות בהן מכהן ברק כשר ביטחון. יחסים מיוחדים אלה תורמים ישירות לביטחון ולאינטרסים של ישראל".