יוצאים לחופשי
יוצאים לחופשיאילוסטרציה. פלאש 90

קציני SS שנידונו למאסר עולם על פשעיהם בתקופת מלחמת העולם השנייה שוחררו הבוקר מכלאם לאחר הנחיה של שופט בית המשפט הגרמני שהתקבלה שלשום לסגור את תיק החקירה נגדם. כך מדווח ה'גרדיאן'.

על פי הדיווח מדובר בשמונה קציני SS שהורשעו בבית משפט איטלקי במעשי הרג של חמש מאות איטלקים בהם כמאה ילדים, רצח שביצעו במהלך מלחמת העולם השנייה. הרשעתם של השמונה התקבלה בהיעדרם בשנת 2005.

הקצינים המדוברים היו בשעת המשפט בכלא הגרמני ומאז המשפט ביקשה איטליה את הסגרתם, אך גרמניה קבעה כי כל עוד לא יוכח שיש די ראיות להרשעתם לא יוסגרו הקצינים לאיטליה. מאז המשפט הפגינו רבים באיטליה ובגרמניה בדרישה להסגרה.

לפני ימיים הודיע בית המשפט הגרמני כי קיבל הכרעה סופית ולפיה לא יוסגרו הקצינים לידי האיטלקים שכן אין די ראיות הקושרות אותם למעשים שיוחסו להם. השופטים לא שללו את השתייכותם של הקצינים המורשעים ל-SS , אך קבעו כי אין די בעצם השתייכותם זו כדי לקבוע שאכן היה להם חלק במעשים.

ה'גרדיאן' שכאמור מדווח על הכרעת בית המשפט הגרמני מספר כי מעשה הטבח התרחש באחד הכפרים האיטלקיים אליהם פשטו אנשי ה-SS. הכפריים נורו בזה אחר זה וחלקם הוכנסו למחסנים ומרתפים, ושם נזרקו לתוך המבנים רימונים שהתפוצצו והביאו להרג רב.

בעקבות ההחלטה ולפיה לא ניתן להרשיע את הקצינים ניתנה הוראה של ביהמ"ש הגרמני לשחרר אותם מכלאם, ואכן הבוקר הם יוצאים לחופשי.