ארכיון
ארכיוןפלאש 90

כמדי שנה יפגוש הרמטכ"ל בקריה, כחלק ממסורת חול המועד סוכות, מאה חיילים מצטיינים מכל שורות הצבא. השנה מתקיים האירוע תחת הכותרת 'הצדעה לפיקוד הזוטר', ומפקדי מחלקות ומפקדים נוספים יתכנסו לפגישה עם רב אלוף גנץ.

בשיחה עם ערוץ 7 מספר סמ"ר נדב ווליס מחטיבה 188 של השריון על השירות, שבועיים וחצי לפני שהוא משתחרר, אם כי הוא מתקשה לספר על עצמו על הדברים הטובים שזיכו אותו במעמד. "אני לא יודע אם זה עניין של טובים. אני סמל בשריון, בחטיבה 188, אנחנו באימון ואמרו לי לבוא...".

בין הפרטים שהוא אינו מספר מעצמו מסתתר מאבק להעלאת פרופיל לאחר שהפרופיל הראשוני שלו ירד והוא הוצא מקורס קצינים. לאחר שעלה בידו להעלות פרופיל שולב במערך המפקדים בחטיבה. החלטה זו, להעלות פרופיל ולהתאמץ להשתלב בשירות קשה ומורכב יותר, נשמעת בפיו טריוויאלית לחלוטין, למרות האימונים האינטנסיביים, הלכלוך, הבוץ והטיפולים האינסופיים בטנקים באימון הנוכחי ברמת הגולן. לדבריו למרות כל זאת ,יש תחושת סיפוק שלא מקבלים בשום מקום אחר, ישנים אמנם פחות אבל ישנים בסוף עם חיוך...".

ולגבי החברים, אלה עוקצים אותו מדי פעם בחיוך ומספרים לו שהיו מתחלפים איתו ברצון ומוותרים על החזרה לשורות הקרביים, אך להערכתו כל אלה אינם אלא ביטויים מחויכים בלבד, ואילו בתוך תוכם "לכולם ברור מה אנחנו עושים שם. אנשים מבינים", הוא משוכנע.

על המפגש עם הרמטכ"ל הוא עדיין לא חושב, ועדיין אין לו ב'שלוף' משפטים שיאמר לראש המטרה הכללי במידה ויזדקק להם, אך גם הוא סבור שרב אלוף גנץ ישמח לשמוע שחיילי השטח, אלו שמבצעים את העבודה בשטח, יודעים היטב מה הם עושים שם על הגבול ועל הטנק.

.