הסגרת 9 מחבלים מהפת'ח
הסגרת 9 מחבלים מהפת'חפלאש 90

מנהיג ארגון הג'יהאד האסלאמי, רמדאן שלח, אומר בנאום מוקלט לרגל ציון 25 שנה להקמת הארגון (4 באוקטובר), כי מסלול ההסדרים נכשל כישלון חרוץ, ועת יש צורך לבחון את מדיניות הפסקת האש עם ישראל.



"אנו מתנגדים למניעת מימוש המאבק המזוין או הוצאתו מהאג'נדה של המאבק הלאומי, ואנו תומכים באפשרות להגיע להסכמה על תקופת רגיעה, ואולם אם רגיעה זו תהפוך הלכה למעשה לרגיעה בחינם ופתוחה בזמן הרי שמדובר בסכנה למאבק ולבעיה הפלסטינית", אמר שלח. "בכל מידת האחריות אנו דורשים לבחון מחדש את המדיניות הזו".



באביב הערבי מצא שלח היבטים שליליים וחיוביים עבור הפלסטינים. מצד אחד, האביב הערבי הפנה את תשומת הלב מהבעיה הפלסטינית, והדבר מעניק יתרון לישראל, המנצלת את המצב לקבוע עובדות בשטח. מצד שני, הוא פותח אפשרות לגיוס תמיכה גדולה יותר של העולם הערבי והאסלאמי בפלסטינים, והשאלה העומדת על הפרק מתי הדבר יתורגם למעשים.



שלח אמר, כי "איננו מצפים ואינו דורשים מאיש לצאת מחר למלחמה נגד ישראל למען פלסטין, וגם אם מדובר בחובה, אך אנו אומרים שביכולתם לנהל מערכה מדינית למען ירושלים ומסגד אל-אקצה, העומד בפני קריסה בגלל החפירות מתחתיו לקראת בניית בית המקדש השקרי".