מטיילים בבנימין היום
מטיילים בבנימין היוםצ'יקו בן זמרה

המוני מטיילים, קבוצות ומשפחות הגיעו לטייל בחבל בנימין במהלך חול המועד סוכות, בעקבות קמפיין תקשורתי רחב היקף של מועצת בנימין בעיתונות, באינטרנט וברדיו, אשר כוון גם לציבור הדתי וגם לציבור הכללי.

מלבד הפרסום נבנתה תשתית שנועדה לתת מידע מפורט, שאכן ניתן לרבבות המטיילים באמצעות אתר האינטרנט של תיירות בנימין, באמצעות מרכז המידע הטלפוני בו התאימו לכל משפחה טיול המתאים לה וכן באמצעות מרכזי מידע בצמתים מרכזיים שבהם חולקה מפת התיירות של בנימין בצירוף עלון ובו פירוט מלא של מגוון אירעי החג באתרים ובשמורות.

בשילה הקדומה ביקרו למעלה מ- 5000 מבקרים ובמסלול נחל שילה הסמוך גדשו את חניון הרכבים כ- 300 כלי רכב בכל יום.

מרכז המבקרים נחלת בנימין עם מיצגי המולטימדיה המרתקים פעל בתפוסה מלאה וכך גם באתרי מערב בנימין ובניהם האתר הארכיאולוגי גבעת היקבים בו ביקרו ונהנו מהדרכות ומהצגות שחקנים כאלף מטיילים בכל יום מימי החג.

גם מקומם של אירועים וטיולים מיוחדים לא נפקד ובמסגרת זו הגיעו רוכבים רבים לטיולי אופניים מאורגנים בשבילי סינגל קסומים אותם הכשירה מועצת בנימין לאחרונה. כמוהם נהנו גם אנשי טיולי השטח מסיורים מרתקים וכמובן סיורי ארגון משקפת שבשיתוף פעולה מוצלח עם תיירות בנימין, הביאו לאיזור עשרות אוטובוסים של משפחות וקהילות מכל רחבי הארץ.

במועצת בנימין מברכים על ההצלחה הרבה בהפקת הענק אליה נרתם גם איש ההפקות צ'יקו בן זמרה ואומרים כי לאחר מספר שנים של השקעה בהם המועצה הרימה על נס את תחום התיירות, ניתן לראות את התוצאות בשטח.

"אנו בפתחה של שנה רביעית רצופה של השקעות ענק בפיתוח תשתיות תיירות" אומר משה רונצקי מנהל התיירות בבנימין, "חשבנו על כך שכאשר משפחה ממוצעת רוצה ליסוע לצפון למשל, היא לא עולה על אוטובוס מאורגן עם מדריך, אלא פשוט עולה על הרכב ומגיעה אל אתרי התיירות והטבע בשטח. במועצת בנימין כך רואים את הדברים ויש לפנינו משימה של בניית חבל ארץ תיירות מוביל. בשנים האחרונות בנינו מאפס ובשיתוף יקב פסגות מרכז מבקרים ענק ומרהיב, הכשרנו וסימנו מסלולי טיול רבים להולכי רגל ואופניים, שיפצנו ושדרגנו עשרות מעיינות וחניוני פיקניק, תכננו טיילות ומצפורים ודחפנו יזמי תיירות רבים כך שבשנתיים האחרונות הוקמו כ- 30 צימרים ועוד היד נטוייה".

"הפרוייקט הגדול שאנו מתמקדים בו עכשיו הוא פיתוח אתר שילה הקדומה" מוסיף משה רונצקי, "הצלחנו השנה לדחוף לכך שהאתר יוכרז כאתר מורשת לאומי וכך למעשה האתר מקבל תקציבי ענק לפיתוח על ידי משרד רוה"מ ומשרד התיירות ובעז"ה יהפוך להיות מקום אשר יציג באופן המכובד והראוי ביותר את שורשינו כאן בארץ".

בשילה הקדומה מתבצעות חפירות ארכיאולוגיות נרחבות לאורך כל השנה ובראש התל הקדום אל מול מקום המשכן נבנה בימים אלה מגדל התצפית החדש שישלב מיצגי מולטימדיה על גבי הנוף האמיתי. המגדל יפתח בעז"ה במהלך החורף הבעל"ט ובמועצת בנימין נערכים כבר לאירועי חנוכה שימשכו את עם ישראל אל המקומות בהם התרחשו סיפורי המכבים, בבנימין.