חסידי ויז'ניץ
חסידי ויז'ניץפלאש 90

במהלך 'טיש' שקיים אמש האדמו"ר מויז'ניץ, 'טיש' שהתקיים לרגל 'נעילת החג' בבית המדרש הגדול של חסידות ויז'ניץ בבני ברק, הצהיר האדמו"ר כי במידה והממשלה תחליט להעמיק את התערבותה בתכני הלימוד וברמה החינוכית, תיאלץ החסידות לנקוט בגישה של חסידות סאטמר ולחדול ליטול כספים מהמדינה.

"עוררתי על כך בעבר בחג השבועות ואני אומר שוב. אנחנו נלך בעניין הזה למלחמת חורמה, זה עניין חשוב ובו לא נכנע ולא נוותר. כי אסור להתערב בחינוך הטהור", אמר האדמו"ר.

בהמשך הסביר את הפסוק 'זדים הליצוני עד מאוד, מתורתך לא נטיתי', ואמר כי יש האנשים המצהירים במפורש על כוונותיהם, ו"אני לא חושש מהם שכן אני יודע להיבדל מהם". אך אלו המעוניינים כביכול 'לדאוג לנו' - מטרתם להתנכל לעולם התורה.

בהמשך סיפר על אסיפה שהתקיימה בביתו של הרב שטיינמן, שם נוכח. "אמרתי בשם אבי בעל ה"ישועות משה" זצ"ל כי אם השלטונות או משרד החינוך ינסו לכפות עלינו ללמוד גמרא מסויימת בבוקר ומסכת אחרת בערב, נעשה בדיוק הפוך".

"צריך להבהיר זאת לכולם כי בנושא הזה אין שום פשרות, לא נקבל שום התערבות בתכנים. אני פחות חושש מאלו המנסים להילחם בנו אלא יותר מאלו המציירים עצמם כאילו רוצים לדאוג לנו לטובתנו אך בעצמם מטרתם להתנכל לעולם התורה", אמר האדמו"ר.