ציונות משפטית. לוין
ציונות משפטית. לויןפלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בלשכתו בירושלים, שם הוא צפוי להודיע על כוונתו להקדים את הבחירות, ובמערכת הפוליטית כבר מברכים על הצעד.

יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', בירכה את ראש הממשלה על ההחלטה שככל הנראה קיבל וציינה כי יש להיערך לבחירות מוקדם ככל הניתן. יחימוביץ' הציעה את ה-29 בינואר כמועד אפשרי, למרות לוח הזמנים הצפוף שיכפה על המערכת.

ח"כ ציפי חוטובלי אומרת בעקבות הכוונה להקדים את הבחירות, כי "אין מנוס מקבלת מנדט מחודש, כאשר סיעות הקואליציה בוחרות להתחמק מאחריותן הלאומית, ולנהוג בפופוליזם".

"על אזרחי ישראל לתהות בינם ובין עצמם עד כמה כל הסיעות הלובשות כעת מסכות חברתיות ידבקן בעמדות אלו כשתורכב הממשלה הבאה", הוסיפה.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין, מברך על הכוונה להקדים את הבחירות ואומר, כי "ההכרזה על הבחירות היא סופה של השותפות המאולצת עם אהוד ברק. ישראל זקוקה לממשלה נטולת ברק ויחימוביץ', ואני מאמין שהציבור יעניק לנו את המנדט להרכבת ממשלה שכזו".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר הערב, כי "ממשלת הכל דיבורים הולכת הביתה". לדבריו, "ביבי חנק את ההתיישבות, נתן למסתננים להיכנס ולהקים את סודן הקטנה והתקפל בפני האוייב. זה הזמן להקמת ממשלה ימנית אמיתית".