מאה אלף ערכים
מאה אלף ערכיםויקיפדיה העברית
תחרות הצילום השנתית, "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" קיבלה אתמול את ההכרה של ספר השיאים של גינס כתחרות הצילום הגדולה בעולם בשנת 2011.
 
"ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" משכה בשנת 2011 יותר מ-5,000 צלמים מ-18 מדינות בעולם, שהעלו 168,208 תמונות של אתרי מורשת ברחבי העולם תחת רישיון חופשי לשימוש בוויקיפדיה ומיזמי תוכן חופשי אחרים.
 
התחרות השנה כבר התרחבה ל-35 מדינות, ועד כה העלו כ-15,000 צלמים למעלה מ-350,000 תמונות, יותר מכפול מאשר בשנה 2011 שעליו כאמור הכריז ספר השיאים של גינס. בקרב המשתתפים בתחרות, למעלה מ-11,000 מהם מעולם לא תרמו למיזמי ויקימדיה וזוהי תרומתם הראשונה. התחרות כאמור נמשכת בישראל, והמספר הסופי של התמונות והמשתתפים יפורסם רק בסוף החודש, אז גם תוגש בקשה נוספת לספר השיאים של גינס להכיר בשיא החדש של 2012.
 
"ההכרה של ספר השיאים של גינס היא הכרה במאמציהם של מאות מתנדבים מרחבי העולם שסייעו לארגן את התחרות בשנים האחרונות", אומר לדוויק גילאוף (הולנד), אחד מהרכזים הבינלאומיים של התחרות. "הודות לתחרות אלפי אנשים עשו את הצעדים הראשונים שלהם בתרומה לוויקיפדיה על ידי העלאת תמונות חופשיות לאינטרנט, והעלאת המודעות לאתרי מורשת בעולם. זה מחמם את הלב בעיני שכל כך הרבה אנשים מחליטים לשתף את התמונות שלהם בחופשיות עם שאר העולם".
 
תחרות "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" מאורגנת ומופקת בכל מדינה על ידי קבוצות מתנדבים, אשר בוחרים את עשרת התמונות הטובות ביותר ומעניקים פרסים. בישראל שלושת הזוכים הראשונים יזכו בפרסים בגובה 5,000 ₪ 3,000 ₪ ו-2,000 ₪ אשר יוענקו להם באירוע סיום מיוחד בתחילת נובמבר. בנוסף, עשרת התמונות המובילות, ימשיכו לתחרות הבינלאומית, בה צוות השיפוט הבינלאומי, יבחר את התמונות הטובות ביותר מבין כל המדינות המשתתפות ויעניק פרסים נוספים, ביניהם טיסה להונג קונג ואירוח בכנס "ויקימניה", הוועידה הבינלאומית של תנועת ויקימדיה.
 
ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת מופקת בישראל על ידי מתנדבי עמותת ויקימדיה ישראל, אשר רתמה את  המועצה לשימור אתרים בישראל במטרה להעלות מודעות כלל ארצית ועולמית לאתרי מורשת וחשיבות שימורם תוך הפצת תמונות חופשיות לשימוש באינטרנט. התחרות נערכת בחסות איגוד האינטרנט הישראלי, Google ישראל, בית הספר לצילום "גליץ", מרכז המידע לאומנות ישראלית במוזיאון ישראל, ופרויקט "פיקיוויקי".
 
אתר התחרות בישראל: http://www.wlm.org.il
 
אתר ועדת התחרות הבינלאומית:  http://www.wikilovesmonuments.org/
 
בתמונות שזכו בשנת 2011 ניתן לצפות בלינק הבא:  http://commons.wikimedia.org/wiki/Wiki_Loves_Monuments_2011_winners