אהוד ברק
אהוד ברקחזקי עזרא

הסקרים לא מנבאים לה אפילו לעבור את אחוז החסימה, אך במפלגת העצמאות, היצירה הפוליטית שרקח אהוד ברק בסיועו של ראש הממשלה נתניהו, מבהירים הערב (שלישי) כי יתמודדו בבחירות לכנסת.

בהודעה שפרסמה המפלגה נאמר, כי "מפלגת העצמאות מברכת על הקדמת הבחירות. מפלגת העצמאות תתמודד בבחירות הקרובות מתוך כוונה להוות כוח משמעותי בכנסת הבאה".

במפלגה החדשה יחסית דוחים את הטענות על מחסור בעמוד שדרה אידיאולוגי ומבהירים, כי "למפלגת עצמאות בראשותו של אהוד ברק ישנה השקפת עולם מדינית ביטחונית שקולה ואחראית".

תקוות רבות תולים שם בהערכה המסוימת שזוכה לה השר ברק ומציינים, כי "שר הביטחון, אהוד ברק, הנהיג את מערכת הביטחון בשנים האחרונות באחריות ובתבונה תוך כדי סערות וטלטלות במזרח התיכון כולו שטרם הגיעו אל סופן".

גם את מערכת היחסים הבעייתית עם ארה"ב מגייסים במפלגה לקמפיין ומציינים, כי "שר הביטחון, אהוד ברק חיזק את היחסים האסטרטגיים והביטחוניים בין ישראל וארה"ב, כיום היחסים הם חזקים ואיתנים כפי שלא היו בעבר, והם אחד מעמודי התווך המרכזיים לביצור ביטחונה של ישראל. עלינו לקדם ביחד עם ארה"ב ניסיון אמיץ להסדר עם הפלשתינאים תוך שמירה על  האינטרסים הביטחוניים של ישראל וזאת על מנת לבלום את הסכנה שבמדינה דו לאומית ולחזק את מעמדה של ישראל באזור".

את הטענות נגד היותו של ברק קפיטליסט מושבע דוחים במפלגה, ומציינים כי "מפלגת העצמאות בראשות אהוד ברק דוגלת בהשקפה כלכלית חברתית שתביא לידי ביטוי את הסולידאריות בחברה. כלכלה שמושיטה יד לחלש ושומרת על הרקמה האנושית. אנו מאמינים כי על המדינה להעניק הזדמנות שווה לכל אזרח ולדרוש נטילת אחריות מכל יחיד וקבוצה כך שנהיה מדינה שוויונית יותר אשר כל חלקי החברה נושאים בנטל הכלכלי, הביטחוני והחברתי".