משאירים רשיונות. אילוסטרציה
משאירים רשיונות. אילוסטרציהפלאש 90

ארגון עובדי צה"ל הנחה את אנשיו בכל היחידות, שמתבקשים בנוסף על תפקידם המקצועי לנהוג בכלי רכב צבאי, להפקיד את הרישיון הצבאי שלהם. יו"ר ארגון עובדי צה"ל, משה פרידמן, הודיע כי המהלך החריג מתבצע בשל הפסקת המשא ומתן עם מערכת הביטחון ומשרד האוצר "ללא כל סיבה והתעלמות מדרישותינו הצודקות, לא הותירו בפנינו ברירה, אלא לנקוט לראשונה בצעדים ארגוניים".

ארגון עובדי צה"ל מציין כי מהלך המחאה מתבצע "לאחר 18 חודשי משא ומתן שלא נשאו פרי והופסקו באופן שרירותי ולאור עמדת מערכת הביטחון לקטוע את המשא ומתן ולסרב להידבר".

יצוין כי בהחלטת הארגון הובהר כי הצעד נוגע לעובדים שאינם נהגים מקצועיים הנדרשים לנהוג בנוסף לתפקידם הצבאי המוגדר. הארגון הבהיר עוד כי עובדים אשר מקצועם הצבאי המוגדר הינו נהג או מדריך נהיגה לא ייקחו חלק בצעד ארגוני זה.

"על מנת שלא לפגוע בביטחון המדינה וברווחתם של חיילים סדירים, הוקמה ועדה אשר תדון בבקשות לשחרור עובדים אשר עיסוקם חשוב וקריטי, מהצעדים הארגוניים", נמסר מהארגון.

את מחאתם מנמקים העובדים בכך שבמשך השנים, שכרם של עובדי צה"ל נשחק ונפגע לעומת עמיתיהם במערכת הביטחון, העובדים נמצאים בתחתית הסולם של השכר במגזר הביטחוני, הארגון חותר, כי שכרם יתקרב אל שאר עובדי מערכת הביטחון: עובדי הגופים הביטחוניים, עובדי משרד הביטחון, אנשי צבא הקבע ועוד.

לדברי יו"ר הארגון, משה פרידמן: "משרדי הביטחון והאוצר מתכחשים לחובה לנהל מו"מ, אין אוזן קשבת והיחס של המערכת מזלזל ומתעלם כלפי עובדי צה"ל".