מצפה להתחזקות. אייכלרחזקי עזרא

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ הרב ישראל אייכלר, מתייחס היום (רביעי) בראיון לערוץ 7 להקדמת הבחירות וסבור כי הבחירות יביאו להתחזקות המפלגות הדתיות והחרדיות.

"בשבילנו ובשביל הציבור הדתי הבחירות בזמנן, לאחר שממשלת השיתוק של נתניהו לא יכלה להעביר את חוק טל שמקנה זכות לכל יהודי ללמוד תורה בארץ ישראל, זכות שנעקרה על ידי בג"ץ. החוק הזה לצערנו התערער על ידי הממשלה שלא הבינה מה שבן גוריון ואחרים הבינו שתורתו אומנותו זה חלק מהמערך הביטחוני של מדינת ישראל", אמר.

לדבריו, תקציב המדינה הוא תקציב שוד שבו מיעוט של פקידים שנקראים "השבט הלבן" שולטים בכספי המיסים, וכל פרוטה שצריכה ללכת למגזרים כמו המתנחלים או החרדים ומיעוטים אחרים נראים בעיניהם כחוקים פופליסטים. משום כך לדבריו הקיצוצים מופנים דווקא כלפי מגזרים אלה. זו לדבריו הסיבה שהוא מאמין שהמפלגות הדתיות ובמיוחד המפלגות החרדיות יגדלו בבחירות הבאות. משום כך, לדבריו, הציבור ילחם עד הפתק האחרון.

"מה שמדאיג אותי", אומר אייכלר, "זה לא הבחירות אלא מה יקרה לאחר הבחירות הלגיטימציה של שלילת זכות הקיום של מגזרים אחרים ואני לא מדבר על שלילת הקיום של האריתראים או סודנים או הערבים ושאר המגזרים שהשבט הלבן מגונן עליהם, אלא על שלילת זכות הקיום של המתנחלים והחרדים. אני שומע ברדיו את אחד מראשי הבוחשים להקמת גוש המרכז-שמאל והוא הזכיר 4 פעמים את שלילת הלגיטימיות של ממשלה ימנים-חרדים-מתנחלים. בעיניו זה לא לגיטמי גם אם העם בחר. בכל מדינה בעולם לא יעז אדם פוליטי לשלול ציבור אחר. אדם ישלול דעות ויקיים ויכוחים אבל לשלול ציבור זה דבר גזעני, ואנחנו חייבים לעקור את התופעה מהשורש. אין להם שום זכות לכך”.

יבוא יום והציבור הדתי-חרדי יתאחד ויריצו מועמד דתי לראשות הממשלה ?

“אחד האסונות הגדולים של הציבור הדתי ושל העם היהודי לכל אורך ההיסטוריה זה חוסר היכולת להתאחד, אמר לי פעם השר נאמן "אם כל הדתיים היו הולכים ביחד, שזה 30 מנדטים, הם היו מרכיבים את הממשלה", אבל זה נראה לי רחוק ולא מציאותי אבל עצם זה שיש הרבה חברי כנסת דתיים וחרדים - זו הצלחה".