ג'רמי גימפל, נציג העולים האנגלוסקסיים המתמודד על מקום ברשימת המפד"ל, הודיע היום (ג) כי הוא תומך בחבר הכנסת זבולון אורלב לתפקיד יו"ר הבית היהודי-מפד"ל.

מדובר בהתפתחות משמעותית על רקע העובדה שגימפל הוא המתמודד הראשון המביעה תמיכה במועמדות אורלב ליו"ר.

במטה אורלב מציינים גם את מחנה המתפקדים הגדול שצרף גימפל למפלגה בחודשים האחרונים, המונה כ-3,000 מתפקדים מעולי המדינות דוברות האנגלית, מתפקדים הנחשבים לנאמנים ביותר בתמיכתם בגימפל ובהמלצותיו. 

לדברי אורלב, "תמיכת ג'רמי גימפל והעולים החדשים שהתפקדו לראשונה לבית היהודי מהווה עבורי תעודת כבוד אמיתית ואחריות כבדה לפעול למען קליטת העולים בישראל ובתנועה. זוהי בשורה גדולה לציונות הדתית שאלפי עולים שעלו בשנים האחרונות לארץ ועד היום לא היה להם בית פוליטי אמיתי רואים בבית היהודי - מפד"ל החדשה את ביתם ותנועתם. בחודשים האחרונים נפגשתי עם ג'רמי גימפל מס' רב של פעמים ולמדתי להכיר מנהיג צעיר ונמרץ המייצג את ישראל ופעיל מרכזי בקרב העולים החדשים. אני גאה בתמיכתו ובטוח כי כניסתו של ג'רמי גימפל לחיים הפוליטיים ולכנסת תתרום רבות לתנועה ולמדינה. כנשיא עמית של תנועת המזרחי העולמי השקעתי רבות בנושא ואני שמח שגימפל יוביל את העניין במפלגה".

גימפל הסביר את החלטתו לתמוך באורלב ואמר, כי "אנחנו נמצאים בנקודה מכרעת למדינת ישראל, ועכשיו יותר מתמיד הציונות הדתית חייבת להציב את ערכי התורה ואהבת הארץ במרכז החיים הציבוריים. המשימה הזאת חייבת להיעשות באחריות, בשיקול דעת, ובאמונה שלמה בדרכנו. למדתי להכיר לעומק את זבולון אורלב, ובשונה מהסטיגמות התקשורתיות שמנסים להדביק לו, מדובר מנהיג מנוסה ואחראי עם חזון ציבורי ויכולת ביצוע מהשורה הראשונה במדינה".

לדבריו, "בפוליטיקה ובהנהגה ציבורית -  אני לא מאמין במהפכות פתאומיות, אשר עשויות להתברר כרגעיות ולהיעלם תוך קדנציה או שתיים. ההיסטוריה מלמדת שהצלחות פוליטיות ארוכות טווח מושגות בעבודה יסודית ומחושבת, יחד עם חזון ושיקול דעת. רק מפלגה מאוחדת בהנהגתו האחראית והמנוסה של זבולון אורלב, בשילוב עם הכוחות החדשים המצטרפים למפלגה, תביא להצלחה המירבית".

"בנוסף, הצבתי לפני כחודש את נושא האחדות כנושא ראשון במעלה" – הוסיף גימפל – "בשבועות האחרונים נפגשתי לשיחות מעמיקות עם שלושת המועמדים לתפקיד היו"ר והתרשמתי בצורה ברורה כי לזבולון אורלב המחוייבות העמוקה ביותר  לכונן אחדות בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ותנועת עם שלם. עובדה זו הוסיפה רבות והיוותה גורם מרכזי בהחלטתי לתמוך בו".