עד ר"ה. מעריב
עד ר"ה. מעריבפלאש 90

ועד עובדי מעריב שיגר מכתב עדכון לעובדים, במסגרתו פירט את הפעולות אותם נוקט כיום הוועד לטובת העובדים.

בפתח המכתב מציינים בוועד, כי "בימים האחרונים השקענו מאמצים גדולים במאבק למען עתידו של מעריב. קיימנו מגעים מרתוניים במטרה לשפר ככל האפשר את הצעות הרכישה שיוגשו הערב לנאמני בית המשפט. מטרתנו העיקרית הייתה ונשארה הבטחת מקסימום משרות למקסימום עובדים, עם ערבויות להעסקה ממושכת ככל האפשר ובתנאים הטובים ככל האפשר, לרבות באמצעות הסכם קיבוצי".

"נפעל להשיג מטרות אלה באמצעות משא ומתן עם המציעים השונים לאחר הגשת כל הבקשות", מבהירים בוועד.

אנשי הוועד מדגישים, כי "ביררנו גם אפשרויות להצטרף כשותפים במבנה הניהול והבעלות של מעריב בהמשך דרכו. אנחנו ממשיכים לבחון את האפשרות הזאת, כפוף להבטחת זכויות העובדים, ונשקול את המשך צעדינו בתחום זה לאחר שיוגשו כל ההצעות ונוכל להשוות ביניהן ולהפיק מהן את המיטב. ברור מאליו ששום צעד דרמטי מסוג זה לא יתקבל ללא שיתוף העובדים כולם בתהליך קבלת ההחלטות בשקיפות מלאה לגבי האפשרויות השונות וההשלכות שלהן. בהקשר זה חשוב להדגיש ששמועות ופרסומים שונים שבהם נטען שהעובדים שוקלים לוותר על חלקים מכספי הפיצויים שמגיעים להם – הם לא יותר משמועות ופרסומי שווא".

במקביל ממשיכים העובדים להיאבק להבטחת זכויות העבר מול נוחי דנקנר ועופר נמרודי. "אנחנו נערכים להפגנת ענק נוספת של עובדי מעריב – המתואמת על ידי ועדי העיתונאים, המנהלה, הדפוס וההפצה גם יחד – ביום ראשון הקרוב. בשעה 12:00 נפסיק כולנו מעבודותנו, נתכנס בצומת בית מעריב, ונצעד לכיוון משרדי IDB במגדלי עזריאלי עם הקריאה הבלתי מתפשרת הברורה: נוחי – תחתום! עוד נקרא בהפגנה לנמרודי לשלם את חלקו בחוב לעובדים, ולממשלת ישראל להתערב באופן מיידי במשבר החובות והפיטורים במעריב. חשוב להכנס לעמוד הפייסבוק של ההפגנה ולהפיץ את הקריאה הזו הלאה".