יירוט המזל"ט
יירוט המזל"טדובר צה"ל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אישר הערב (יום ה') כי ארגונו שלח את המל"ט שחדר בסוף השבוע למרחב האווירי של ישראל והופל בידי מטוסי חיל-האוויר הישראלי.

בראיון לרשת "אל-מנאר" הוסיף נסראללה כי המל"ט הוא מתוצרת איראן, והתרברב כי "זו לא הגיחה הראשונה, ולא האחרונה".

"ההתנגדות בלבנון שלחה מטוס מפותח ללא טייס", אמר נסראללה, שציין כי זו הייתה הפעם הראשונה בתולדות הארגון שבה נעשה שימוש במטוס כזה.

הוא טען כי המזל"ט הספיק לטוס מעל "כמה בסיסים צבאיים חשובים עוד לפני שזוהה על ידי חיל האוויר הישראלי. המטוס טס מאות קילומטרים מעל הים עד שחדר לדרומה של ישראל".

נסראללה טען כי המטוס הוא גדול וטוב מהמטוס ללא טייס שבו השתמש חיזבאללה בשנת 2006. "המטוס המריא וטס במסלול שהוגדר לו עשרות קילומטרים, המטוס מתוצרת איראנית ולא רוסית", הוסיף נסראללה.

 לטענת נסראללה, המטוס יצא וטס לפי מסלול מוגדר. "המטוס הזה הגיע לאזור הקרוב לכור הגרעיני בדימונה. בישראל דיברו על כך שהמטוס התגלה עוד מעל הים ונאלץ לעבור מעל שטחים פתוחים. זהו שקר בפני העם. המטוס עבר בשטח שמלא באמצעים אמריקניים וישראלים ובאמצעים של יוניפי"ל. המטוס טס מאות קילומטרים בתוך אזור מלא רדארים. זהו הישג עבור חיזבאללה.

לטענת מנהיג חיזבאללה, "ההתפארות הישראלית לפיה המרחב האוירי לא ניתן לחדירה - נסדקה. המבצע הזה חושף כי ברשותנו יכולת להסתיר את היכולות שלנו ולחשוף אותן בזמן המתאים. זכותנו הטבעית לשלוח מל"טים מתי שנרצה, והגיחה הזאת לא היתה הראשונה ולא האחרונה. אנחנו נצליח להגיע למקומות רבים בזכות סוג זה של מטוסים".