השופט אדמונד לוי
השופט אדמונד לויבית המשפט

שר ההסברה והתפוצות יולי (יואל) אדלשטיין פנה הבוקר (ראשון) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה לקיים דיון דחוף במסקנות דו"ח אדמונד לוי במסגרת ישיבתה הקרובה של ועדת השרים לעינייני התיישבות ביהודה ושומרון שבראשותו.

אדלשטיין אמר לרה"מ במכתבו: "כפי שציינתי בפורומים שונים ובשיחות בינינו, יש חשיבות רבה לאימוץ הדו"ח ע"י ממשלת ישראל. כתושב ההתיישבות ביו״ש וכשר הסברה שנאבק על היכולת לבטא את זכותם הטבעית של המתיישבים להתיישב ולא להתנצל על כך, אני מברך על מסקנות הוועדה, אולם המבחן האמיתי יהיה באימוצו של הדו"ח ובביצועו בשטח".

שר התחבורה, ישראל כץ, פנה אף הוא לראש הממשלה בישיבת שרינו בבקשה דומה. לדברי השר כץ "יש חשיבות רבה לאימוץ הדו"ח על ידי ממשלת ישראל למען פיתוח וחיזוק ההתיישבות בארץ ישראל ולמען שמירה על זכות היהודים להתיישב בכל רחבי יהודה ושומרון".

אמש פנה נפתלי בנט, מתמודד לראשות הבית היהודי, לראש הממשלה, בבקשה לאמץ עוד בכנסת הנוכחית את הדו"ח.



"בטרם הליכה לבחירות ברצוני לפנות אליך בבקשה חשובה: אמץ את דו"ח אדמונד לוי. הדו"ח של הוועדה שאתה עצמך מינית, קובע בצורה ברורה שההתיישבות ביהודה ושומרון היא חוקית", כתב בנט לנתניהו, "זוהי מהפיכה היסטורית, ואני בטוח שזה יכול להיות הדבר הנכון למען עם ישראל ולהוות נקודת מפנה במאבק על התודעה מול גורמים הפועלים נגדנו בארץ ובעולם בנושא".  

שופט בית המשפט העליון בדימוס, אדמונד לוי, קובע במסקנות הדו"ח כי לישראל הזכות להתיישב בכל רחבי יהודה ושומרון, כך על פי המשפט הבינלאומי.

השופט לוי מוסיף ומדגיש בדו"ח כי זכותה של ישראל להתיישב בשטחים שבידיה גם על פי ההסכמים עם הרשות הפלשתינית.