להקליד? דברו אל האייפון - בעברית

אפליקציות Dragon שמוצעות במעל ל-41 מדינות ב-38 שפות תומכות מעתה גם בשפה העברית.

משתמשי אייפון ואייפד יכולים מעתה לדבר, לשלוח מסרונים ודואר אלקטרוני, לעדכן סטטוס בפייסבוק ובטוויטר, לבנות רשימות ל-Notes ולחפש תוכן ברשת ללא הקלדה, והכל בשפה העברית.

חברת ניואנס תקשורת, ספקית עולמית מובילה של פתרונות קול ושפה, הודיעה היום (שני) על השקת האפליקציות Dragon Dictation ו- Dragon Search בשפה העברית, לשימוש במכשירי iPhone, iPod touch ו-iPad ולהורדה חינם דרך ה-App Store.

האפליקציה Dragon Dictation מאפשרת ללקוחות להכתיב טקסט בקולם בלבד, כשזה יופיע מיידית מילה במילה על גבי הצג. את הטקסט אפשר לשלוח במהירות ובקלות בכל דרך: כמיסרון (sms), אימייל, סטטוס ברשתות החברתיות או כפוסט לבלוג האישי. ניתן גם להכתיב ולהעתיק טקסט לתזכורות, מטלות לביצוע ורשימות אישיות (Notes).

האפליקציה מתאימה למכשירים מבוססי iOS  6 ומציגה סרגל כלים ייחודי עם אייקון של האפליקציה, המאפשר למשתמשים להיכנס ולהעביר בקלות את הטקסט שהכתיבו. האפליקציה כוללת גם פונקציית Auto Save, השומרת את הטקסט במקרים  ששיחה נכנסת באמצע ההכתבה.

האפליקציה השנייה, Dragon Search, מאפשרת למשתמשים לדבר בעברית למכשיר ולבצע כל פעולת חיפוש במהירות ובקלות, ללא הקלדה, בכדי למצוא מידע ברשת. האפליקציה כוללת סרגל כלים שפותח בלעדית ע"י ניואנס ונקרא Carousel ומטרתו לקבל מגוון תוצאות ממקורות שונים, בו זמנית. כדי לשנות את מנוע החיפוש בשאילתא, כל שעליך לעשות הוא לגלול את האצבע על גבי סרגל הכלים הידידותי ולבחור מבין רשימת מנועי חיפוש אפשריים: גוגל, יאהו , וויקיפדיה, יוטוב, טוויטר ועוד.

שתי האפליקציות מעניקות לראשונה למשתמש הישראלי את היכולת להכתיב טקסט בעברית בכל מצב, גם כאשר ידיו/עיניו אינן חופשיות ועל כן אינו יכול לעסוק בהקלדה. אפליקציות Dragon מתגאות בכך שהשימוש בהן מהיר פי 5 מאשר בהקלדה רגילה על גבי האייפון או האייפד.

"לאחר הצלחה מסחררת בעשרות מדינות ברחבי העולם, אנחנו גאים להביא את יחודן של אפליקציות Dragon גם לישראל", ציין מייקל תומפסון, סגן נשיא ומנהל ניואנס מובייל, "שתי האפליקציות מספקות לראשונה את הדרישה של דוברי העברית לממשק קולי בסמארטפונים ומתאימות הן לקהל הרחב, שמחפש שימוש קל ונוח יותר במכשיר והן לקהל העסקי, אשר נע הרבה בדרכים ולכן שימוש קולי מהווה עבורו פתרון מצוין".

מלבד השפה העברית, האפליקציות תומכות במעל ל-38  שפות. משתמשי האפליקציות יכולים להחליף בקלות את הגדרת השפה ולהשתמש בכל אחת מן השפות בהן האפליקציה תומכת (לדוגמא: אנגלית, רוסית, ערבית וכמובן שפות רבות אחרות).

האפליקציות יהיו זמינות להורדה בחינם בישראל החל מה- 17.10.12.