לא חסין. פרופ' היס
לא חסין. פרופ' היספלאש 90

פרופ' אריה זריצקי , חבר הועדה האזרחית לחקר רצח רבין, מקווה שעכשיו לאחר פיטוריו של פרופ' יהודה היס, ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ייחשף מה שהוא מגדיר "הסוד השמור ביותר בתולדות המדינה".

בראיון לערוץ 7 אומר זריצקי, שאין ספק בכך שפרופ' היס ידע במשך כל השנים כיצד נרצח רבין, "הוא יודע את הסוד הגדול ובמהלך כל השנים שמרו על היס ושמרו עליו היטב. חבר הוועדה, ידידי נתן גפן, עשה עבודה יסודית מאוד וכל החומר התפרסם בספר 'עוקץ קטלני' שם הוכחו כל הסתירות בגרסה הרשמית של רצח רבין".

לדבריו, פרופ' היס שניתח את גופתו של רבין בבית החולים איכילוב, חתם על מסמך סודיות שמנע ממנו במשך כל השנים לגלות את הממצאים, "מכל העדויות שיש לנו, רבין נכנס לרכב שפינה אותו בלי שום  שריטה או פגע, הנסיעה לבית החולים שאמורה הייתה להימשך דקה או שתיים נמשכה 22 דקות. יהודה היס נקרא לבית החולים לנתיחה שלאחר המוות ולשאלתו מדוע הגופה לא מגיעה למכון, אמרו לו שיש חשש שיחטפו את הגופה. על פי העדויות של עוזריו היו שם אנשי שב"כ שהחתימו אותו על מסמך סודיות".

פרופ' זריצקי משוכנע שפרופ' היס יודע היטב שרבין לא נרצח על ידי יגאל עמיר, אלא על ידי אנשים אחרים שביצעו את הרצח במהלך הנסיעה לבית החולים, "יש הוכחות מצילום רנטגן שנחשף לאחרונה שתקעו בגופה של רבין כדורים לאחר מותו כדי לביים את מה שקרה לכאורה בכיכר. פרופ' היס נשאר בתפקידו למרות כל הסיפורים ויש השערה שהוא שומר בליבו דברים שאסור לו לפרסם. השאלה היא האם כעת הוא יחשוף את הסוד הגדול או שהוא ייקח אותו איתו לקבר".