ההיסטוריון הצבאי אריה יצחקי סבור שלמרות מחדליו של דיין במלחמת יום הכיפורים מכאן ועד לחילול הקבר הדרך רחוקה, "יש הרבה שכועסים עליו עד היום, אבל זה מעשה מתועב".

ההיסטוריון הצבאי אריה יצחקי, אומר לערוץ 7 כי מי שחילל את קברו של משה דיין בנהלל, עשה מעשה נבלה והוא צריך להיענש, "זה ריטואל קבוע שבכל שנה מנסים בחודש אוקטובר, שזה תאריך פטירתו של דיין ותאריך מלחמת יום כיפור להשחית את הקבר, מדובר במעשה מתועב ונבזי שלא מקובל אצל בני תרבות ומי שעשה את זה, אם יתפסו אותו צריך להיענש בכל חומרת הדין".

יצחקי מזכיר את הביקורת הציבורית הקשה שהוטחה כלפי דיין לאחר מלחמת יום כיפור, "דיין היה שר הביטחון בממשלת גולדה מאיר ונחשב לאחראי על המחדל, הוא היה אחראי על אי הכוננות של הצבא, הוא התעלם מהמודיעין ולכן היינו במצב צבאי קשה מאוד בימים הראשונים של המלחמה".

לדבריו עד היום יש משפחות שכולות רבות, ששומרות טינה וכעס למשה דיין, "המלחמה הזאת גבתה למעלה מאלפיים ושש מאות חללים, המשפחות השכולות כעסו עליו וראו בו את אבי אבות המחדל. הם הפגינו נגדו מייד לאחר המלחמה והקימו תנועה ציבורית שדרשה את פיטוריו, ובאמת לאחר פרסום מסקנות ועדת אגרנט שאמנם לא הענישה את דיין, שני המנהיגים גולדה מאיר ומשה דיין נאלצו ללכת הביתה".