קדימה
קדימהצילום: פלאש 90

אם מישהו היה זקוק לעדות נוספת לקריסתה של 'קדימה' הוא יכול לקבל אחת כזו בפרישת העורך הראשי של אתר תומכי המפלגה מהתפקיד ובכלל מהחברות במפלגה, "אין לי עוד אמון ברלוונטיות של המפלגה", הוא כותב במכתב פרישה.

העורך, עמיר סגל, מפרסם את דברי הפרישה שלו מהאתר 'יאללה קדימה' תחת הכותרת 'היו שלום ותודה. אני סיימתי, "לאחר שנים כחבר קדימה, שנים כפעיל קדימה ושנים כעורך אתר יאללה-קדימה, בצער רב אני מפסיק את פעילותי בקדימה וחדל מפעילותי ביאללה-קדימה".

הוא מספר על האמון שהיה לו בעבר בערכיה של המפלגה עוד מימי הקמתה ועל מאבקיו בעבר למענה. כך גם מתאר סגל את ימיו כעורך האתר ב"ימים דרמטיים, ובלא מעט זמנים אפורים, קודרים ומשמימים".

סגל שבימי המחלוקת הגדולה בין ציפי לבני לשאול מופז צידד במופז ותקף לא מעט את לבני מזכיר את הימים הללו ללא חרטה ומציין כי ההחלטה לתמוך במופז הייתה נכונה גם אם יש כעת מי שיאמר לו 'אמרנו לך'.

למרות כל זאת הוא ממשיך וכותב כי "קדימה נמצאת בתקופה קשה בגלל משבר מנהיגות ובגלל ניהול והתנהלות כושלים". בהמשך הדברים הוא מפרט: "שבעה חודשים לאחר שנבחר מופז מצבה של קדימה רק הלך והורע. אפשר היה להאשים את שלטונה של לבני קודם למופז, אפשר היה להאשים גורמים פוליטיים ותקשורתיים שונים – אך בסופו של דבר אלו לא יותר מאשר תירוצים לכישלון".

מספר דוגמאות לסיבות  שהובילו את המפלגה למצבה הקשה מציין סגל במאמרו: "אנו נמצאים עתה כשבע שנים לאחר שקמה קדימה והמפלגה הזו מעולם לא חידשה את המפקד, שברור שהוא בלתי רלוונטי לציבור הבוחרים. לא התקיים ביוזמת המפלגה דיון אידאולוגי משמעותי, והדבר הקרוב ביותר לכך היה הוועידה הרעיונית שהתקיימה לפני כמה חודשים וטרם ראינו אפילו סיכום מסודר שלה. משך שבע שנות קיומה של קדימה לא התקיימו בחירות פנימיות או אזוריות לבעלי התפקידים שחלקם אינם אלא שמות על נייר וחדלו מפעילות. עד כה לא הוקם גוף צעירים. אך בעיקר, קדימה לא הצליחה לתרגם את הצלחתה בבחירות ואת הרלוונטיות של מצעה ליצירת מסורת מפלגתית וחדירה ונוכחות אמתית אל הציבוריות הישראלית".

"מבחינה אלקטורלית, מבחינת ההתנהלות, מבחינת אחדות, המפלגה מפוררת, ואפילו מבחינה אידאולוגית לא מעט מנבחרי קדימה הפנו עורף לערכי המפלגה", העורך הפורש מוסיף ומטיח: "אין לי עוד אמון בהנהגת קדימה, אין לי עוד אמון ברלוונטיות של קדימה ואינני רואה טעם בהמשך הפעילות במפלגה. בחירות או לא בחירות. הדברים נובעים מהתנהלות המפלגה, מהנהגתה ומהתנהגות לא מעט מחברי הסיעה".