בסכנה? אבו מאזן (והמפה השלמה ברקע...)
בסכנה? אבו מאזן (והמפה השלמה ברקע...)פלאש 90

"...אדמתנו כבושה ולא שטח שנוי במחלוקת, והדבר נכון לגבי כל השטחים שישראל כבשה לפני יוני 1967", כך קובע יו"ר הרשות הפלשתיני, אבו מאזן, בדף הפייסבוק.

את הציטוט מציג העיתון הרשמי של הרש"פ בדברים המובאים ומתורגמים בידי ארגון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

את הדברים כתב אבו מאזן במסגרת מכתב שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו לתושבי עזה. אבו מאזן כותב במכתבו: "ההכרה [במדינת פלסטין באו"ם] לא תשחרר את האדמה ביום שלמחרת, אך היא תוכיח את צדקתנו שאדמתנו כבושה ולא שטח שנוי במחלוקת, והדבר נכון לגבי כל השטחים שישראל כבשה לפני יוני 1967".

"אני רוצה שתדעו שזוהי מערכה מדינית ודיפלומטית גדולה, וצר לי שכמה קולות פלסטיניים אינם מבינים או אינם רוצים להבין את חשיבות העניין", מבהיר אבו מאזן לתושבי עזה.

ב'מבט' מזכירים ומציינים כי התבטאות זו הרואה בכלל שטחי מדינת ישראל שטח כבוש אינה חדשה בהנהגת הרש"פ ובמוסדותיה. בהקשר זה מזכירים שם כמה ציטטות המעידות על כך.

ביום העצמאות האחרון נאמר בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ על ידי מנחה: "היום, לפני 64 שנים, הכנופיות הציוניות הישראליות ביצעו את פעולות הגירוש הרחבות ביותר כנגד בני עמנו, באדמות הכבושות בשנת 48'".

בתכנית חינוכית לילדים בטלוויזיה הפלסטינית שואלת המנחה ילדה משתתפת: "את גרה בירושלים. האם את מבקרת בערים הכבושות מבין ערי 1948", וכשהילדה משיבה "ביקרתי בחברון", התשובה אינה מספקת את המנחה שממשיכה ומבהירה: "לא, חברון היא עיר [ברשות הפלסטינית] שכולנו יכולים להיכנס אליה. הערים הכבושות - כמו לוד, רמלה, חיפה, יפו, עכו - האם ביקרת בהן?".

באירוע אחר נכתב בעיתון הרשות הפלשתינית כי "נערכו למנוח טקסי לוויה ממלכתיים, שבהם השתתפו בכירי ומנהיגי אש"ף והרשות, וכמה ממנהיגי הציבור הפלסטיני בשטחים שנכבשו בשנת 1948".

וכאמור, אלו רק דוגמאות בלבד.