תנינים
תניניםיערה FOREST)) תמרי

למחלקת התנינים הנמצאת בגן החיות התנ"כי בירושלים, הגיעו לאחרונה מספר תנינים חדשים.

בראיון לערוץ 7 אומר המטפל בציפורים ובזוחלים, טל רומנו, כי מדובר בתניני יאור, "במשלוח הראשון הגיעו מחמת גדר שלושה תנינים שהם בני 7 ולאחרונה הצטרף אלינו תנין נוסף שהוא בן 33".

רומנו סיפר כי התנין המבוגר שנמצא "במחצית חייו" כהגדרתו, נולד באוגנדה והגיע לארץ ומזה כשלושה עשורים הוא גדל בבית פרטי של תושב אילת, "בארץ לא נהוג לגדל תנינים בבית, אבל בעולם זה נהוג".

רומנו סיפר כי הכח של לסתות התנין מגיע ללחץ של 2,500 ק"ג לכל אינצ', "זה שיא עולמי בממלכת החי".

הוא סיפר עוד כי התנינים הם סדרה בתוך מחלקת זוחלים ויש 23 מינים של תנינים, "הם מובדלים משאר הזוחלים. מדובר בחיות אינטליגנטיות שיש להן יכולת למידה אדירה וזיכרון אדיר".

רומנו הסביר בראיון כיצד המטפלים תופסים את התנינים, "לתנינים אין שיניים שקורעות בשר אלא רק ניבים ובשביל לתפוס טרף יש להם אינסטינקט שכשהם תופסים את הטרף, הם מתגלגלים איתו ושתי הפעולות יחד קורעים את הבשר של הטרף. באותה שיטה אנחנו תופסים אותם - אנחנו באים עם מקל שבראשו חבל ומלבישים את החבל על הלסת העליונה והם מתגלגלים מתוך האינסטינקט וכתוצאה מכך הם קושרים את החבל על הלסת התחתונה והעליונה".

הוא ציין כי לעומת השרירים של סגירת הלסתות בחוזק רב, השרירים שאמורים לפתוח את הלסתות לא מפותחים כל כך ולכן כשהוא נקשר עם החבל היכולת שלו לפתוח את הלסתות קלושה.

צילום:יערה (FOREST) תמרי