הרב דניאל הרשקוביץ
הרב דניאל הרשקוביץצילום: פלאש 90

השר דניאל הרשקוביץ במכתב גלוי לתומכים בדף הפייסבוק שלו. בו הוא מפרט שוב את הסיבות שהביאו לחבירה לח"כ זבולון אורלב.

"חברי הפייסבוק הנאמנים שלי, אני רוצה לשוב ולהודות לכם על תמיכתכם בי, אתם מרגשים אותי לא אחת בתגובותיכם, וגם כאשר אתם שואלים שאלות קשות אני יודע תמיד כי טובת העם והמדינה לנגד עיניכם. בשטף הדברים והלחץ של הימים האחרונים, חשוב לי לכתוב לכם באופן אישי", הוא אומר.

הרשקוביץ מודה כי ההחלטה לחבור להנהגה משותפת עם ח"כ אורלב, "באה לאחר לבטים לא פשוטים. מעבר לדברים שאמרתי במסיבת העיתונאים, אני חש חובה לפרט בפניכם את שהביאני לכך".

בפירוט הדברים כותב השר כי המפקד התאפיין בהיענות מרשימה של נשים, צעירים, עולים חדשים ושומרי מסורת, "הרואים בבית היהודי את ביתם מתוך הזדהות עמוקה עם ערכי המסורת ודרך 'תורה ועבודה', ולא כליכוד ב' וכמפלגה אלטרנטיבית למורשת ז'בוטינסקי".

שר המדע טוען שנתפלי בנט מבקש "להפוך את הבית היהודי לליכוד ב'" ומוסיף כי אם בנט יעמוד בראש המפלגה היא לא תצטרף לממשלת נתניהו, זאת לטענתו "בגלל יחסיו האישיים העכורים עם ראש הממשלה".

"ויתרתי על ההתמודדות, וח״כ אורלב קיבל את שותפותי המלאה בהנהגה, כולל בתפקידים שמטבע הדברים הם נחלתו של היו"ר" מוסיף הרשקוביץ.

השר כותב כי ההסכמה להנהגה משותפת "כרוכה בוויתורים הדדיים" ובנוגע ליחסיו עם אורלב הוא מזכיר לתומכיו, "כולנו זוכרים שהיחסים בין ח"כ אורלב לביני ידעו מורדות במהלך הקדנציה, אך כאנשים בוגרים בעלי אחריות לעתיד המפלגה, אנו מחויבים להסתכל על העתיד ולא להיכלא בעבר. אני מקווה שהמהלך בבחינת 'איזהו גיבור הכובש את יצרו' יישא פרי", הוא מקווה.

לסיום הוא קורא לנפתלי בנט להצטרף אליהם להנהגת הבית היהודי, "בימים שאנו קוראים לאחדות המחנה עלינו להתחיל באחדות מבית. אני קורא גם לנפתלי בנט להתעלות מעל השיקולים האישיים ולהצטרף להנהגה המאוחדת של הבית היהודי, שתוביל תפיסה לא-סקטוריאלית, עם כוחות צעירים ורעננים, אך מבלי לאבד את צביונה ותפקידה בשדה הפוליטי ובציבוריות הישראלית", מסכם השר הרשקוביץ.