פקקים בעלייה לחיזמא
פקקים בעלייה לחיזמאהלל מאיר

תושבי בנימין סובלים בשבועות האחרונים מפקקים ארוכים ביותר, בכביש המוביל מפסגת זאב שבצפון ירושלים לכיכר אדם שבבנימין.

בשיחה עם ערוץ 7 מסביר יו"ר הועד המקומי ביישוב אדם, בבר וענונו, כי אדם שיוצא ברכבו מירושלים בשעה שלוש מגיע לישוב אדם בשעה חמש, זאת למרות שהדרך צריכה לקחת כרבע שעה.

"מדובר על קטע כביש בין מחסום חיזמא לכיכר אדם באורך של 4 ק"מ בלבד ובפועל אפשר להיתקע בקטע זה כשעה וחצי ושעתיים. אנשים לא מוכנים לסבול את המצב הזה".

וענונו טוען שבמהלך העבודות בכביש הציבו גדר הפרדה בנויה למניעת תאונות ועל כך הוא מברך, אלא שכעת יש נתיב אחד בלבד כך שלא ניתן לעקוף "אם רכב אחד נתקע שם הוא תוקע את כל השיירה".

"יצרו מעין צוואר בקבוק", אמר וענונו וציין כי מדובר על כ-65,000 תושבים יהודים ועוד 80,000 פלסטינים, "וכולם עוברים דרך הכביש הזה. כאיש מע"צ לשעבר אני אומר שמה שנעשה כאן זה מעבר לכל הגיון".

ביום ראשון הקרוב ייצאו תושבי האזור להפגנה, "אנחנו הולכים להגיד לשר התחבורה ולממשלת ישראל שאנחנו סובלים מאוד ולא ייתכן שעל כביש באורך 4 ק"מ ניסע שעה וחצי".

לסיום אומר וענונו כי העבודות בכביש זה מתקיימות שנים רבות אך עדיין לא הצליחו לתת פיתרון, "נגמרו המהנדסים בארץ?", תמה וענונו.

סגן ראש מועצת בנימין, מוטי יוגב, אמר לערוץ 7 כי  אכן כביש אדם - חיזמא הפך למצב בלתי נסבל, בקטע כביש זה שהינו צוואר בקבוק לירושלים עוברים למעלה מ-42,000 רכבים ביממה, "במשך 5 השנים האחרונות נושא זה הוא בראש סדר העדיפויות של המועצה ולחצים קבועים למנהל האזרחי, מע"צ ושר התחבורה. בשנה שעברה לא שהו לבקשותינו להרחיב כביש זה לדו מסלולי דו נתיבי ולשים בו מפרדה למניעת תאונות דרכים. במקום זו שמו רק מפרדה למניעת תאונות הדרכים ובכך הצר את נתיבי הנסיעה עוד יותר עד למצב בלתי נסבל של כביש שאינו מכיל את עומס התנועה שעליו ובעת מצב חירום, בלתי נתן יהיה להציל ולהנגיש רכבי חירום בציר".

"בקשה נוספת שמעוכבת ולא בוצעה היא פתיחת הכביש בין הישוב אדם לאזור תעשייה עטרות ובכך לפצל את התנועות ולהקל על העומסים. בכביש אדם-עטרות נעצרה בו התנועה ליהודים ללא כל הצדקה וכעת קריטי לפותחו גם לאוכלוסייה היהודית ולהופכו לנתיב כניסה של תושבי בנימין והשומרון לי-ם ות"א".

יוגב הוסיף כי בימים האחרונים נפגשו הוא וראש המועצה אבי רואה עם ראש המנהל האזרחי תא"ל מוטי אלמוז וכן אמורים להפגש עם שר התחבורה ביום א' הקרוב בכדי לתת מענה מיידי למצוקה שהיא פוגעה בכולנו בטווחי זמן קצרים, "אני תקווה שאכן ימצאו הפתרונות קצרי הטווח לטובת תושבי בנימין והשומרון".