קוטג' תנובה
קוטג' תנובהצילום: פלאש 90

חברת המזון תנובה מתכוונת לייקר את מרבית המוצרים אותם היא מייצרת  בשיעור של עד 4.8% זאת עקב עלייה במחירי התשומות (חומרי גלם ועלויות ייצור), שיעור העלייה הממוצע יעמוד על 3.5%.

בין השאר תייקר תנובה את מחיריהן של גבינות רכות (2.5%), שמנת מתוקה (2.5%), משקאות חלב (4.8%), חלב מועשר (3%), יוגורטים (4.8%), מעדנים (3.5%), גבינות צהובות מדף (4.8%) וגבינות מלוחות (4.8%).

בתנובה יעלו גם את מחירי המוצרים המשווקים על ידי החברות הבנות - סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, אוליביה ואדום-אדום, וזאת בשיעור ממוצע של 4.6%.

זוהי העלאת המחירים הראשונה שמבצעת תנובה מאז המכה הקשה שקיבלה באביב שנה שעברה בעקבות המחאה הציבורית שזכתה לשם "מחאת הקוטג'.

אולי בגלל שמה של המחאה, אשר בינתיים כבר איבדה את מרבית כוחה, החליטה תנובה שלא לייקר דווקא את גבינת הקוטג', וזאת על מנת להימנע ממראות של חרם חוזר.

מתנובה נמסר כי "עלייה זו נובעת מעלייה במחירי תשומות והתייקרות מחירי חומרי הגלם (החיטה, העוף, השמן וכו') ומהתייקרות עלויות הייצור ובהם חשמל, מים, דלק, ארנונה ועוד בשנה האחרונה".

נציין כי אתמול הודיע קבוצת שטראוס על העלאת מחירי מוצרי החלב, אותה היא נימקה בעלייה במחיר החלב הגולמי. שטראוס תעלה את מחיר הגבינות בשיעור של 5%, את השוקו ב-4%, את מחיר החלב המועשר ב-3% ואת מחיר מעדני "דני" ו"גמדים" בשיעור של 3.5%.