יצחק רבין
יצחק רביןצילום: פלאש 90

בכנס מתפקדי הבית היהודי שהתקיים הערב (מוצאי שבת) ביישוב עופרה, יצא המועמד לראשות הבית היהודי, נפתלי בנט, במתקפה על ארגוני השמאל שתוקפים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על חלקו לכאורה ב"הסתה" לפני רצח רבין.

בכנס השתתפו ח"כ אורי אורבך, אילת שקד, סגן ראש עיריית באר שבע אבי וורצמן, סגן ראש המועצה האזורית בנימין מוטי יוגב. נכחו גם מנכ"ל לשכת נתניהו לשעבר אורי אליצור, אלחנן גלט, מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא, מנכ"ל רשות השידור לשעבר מוטי שקלאר, סמנכ"ל תשתיות בחברת הביטוח הראל אמיר לוי, מנכ"ל כתר מפעלי דפוס אייל שסקין, מנכ"ל איכות סביבה שומרון איצ'ה מאיר ועוד.

בארוע אמר בנט "היום מתחיל שבוע הזיכרון לרצח הנורא של יצחק רבין ז"ל. אנחנו שומעים כבר שבע עשרה שנה האשמות שחוזרות כל שנה כלפי בנימין נתניהו על 'חלקו בהסתה' וחייבים להגיד את העובדות כהווייתן ולהפריך את השקר. ישנם שלושה ארועים שנחרטו בזיכרון הלאומי ומשתמשים בהם מדי שנה כדי לנצל את הביקורת הלגיטימית והמוצדקת על דרכו של רבין בשנות חייו האחרונות: ארוע ארון הקבורה, הצעקות "בוגד" והכרזה של רבין במדי אס אס.

ארוע ארון הקבורה - היה בהפגנה ברעננה. יש תמונות משם ואין כל בעיה למצוא אותן. על הארון היה כתוב 'רבין קובר את הציונות'. שום הסתה. הארון לא התייחס לרבין אלא  לדאגה לעתיד הציונות נוכח כניסה של יאסר עראפת וחבר מחבליו אל הארץ שלנו. על הצעקות "בוגד", בהפגנה בדיזינגוף סנטר לאחר עוד פיגוע אוטובוס מזעזע, נתניהו מוקלט אומר למפגינים 'רבין לא בוגד, רבין טועה, ואנחנו נחליף אותו' אין אחראי וממלכתי מזה. והכרזה המגעילה של רבין במדי אס אס, כרזה בגודל של דף מחשב שממרפסת בהפגנת רבבות אין סיכוי לראותה, כרזה  שיצאה מאבישי רביב, פרובוקטור של השב"כ, שבינה לבין נתניהו אין דבר, מלבד עוול גדול שנעשה לו כאילו ראש אופוזיציה שולט במפגינים שנשלחו ע"י השב"כ כדי לעורר במכוון פרובוקציה. כפי ששלי יחימוביץ אינה אחראית לגליוטינה שהניחו ה'מפגינים החברתיים' בשדרות רוטשילד בשנה שעברה", אמר בנט.

בנט הוסיף כי "נתניהו היה ראש אופוזיציה אחראי שתחזיותיו על תוצאות הסכמי אוסלו התגשמו אחת לאחת. כששאלו אותו בלעג בראיון ברדיו לאחר כניסת עראפת לעזה 'נו מר נתניהו, עראפת הגיע והשמים לא נפלו', הוא חשב לרגע, וענה בשקט 'השמים נפלו'. הוא ידע על מה הוא מדבר. להסכם אוסלו היו אלפי קורבנות, רבין ז"ל טעה, נתניהו צדק. אם לא הרצח המתועב נתניהו היה גם כן נבחר כפי שחזו הסקרים באותה תקופה, ובדיוק בגללם אורגנה הפגנת התמיכה ברבין  בכיכר מלכי ישראל".

בנט סיכם "אפשר וצריך להתאבל, חשוב לחנך את הדור הבא שמריבות אידיאולוגיות נפתרות בקלפי.  אסור לנצל את הרצח כדי להסית נגד נתניהו, נגד הימין בכלל ונגד הציבור הדתי לאומי, שאני גאה להשתייך אליו, בפרט. אפשר וצריך לנצל את היום הזה לאחדות ולא לפלגנות. זהו יהיה כיבוד זכרו האמיתי של רבין".