אובמה ורומני
אובמה ורומנירויטרוס
הקרב על הקול היהודי שמנהלים המועמדים לנשיאות ארצות הברית ואשר שיאו היה בסוף השבוע האחרון בעימות המתוקשר בין שני המועמדים, מעורר גל של אנטישמיות בעולם הערבי - כך טוענים בליגה נגד השמצה.

לדבריה, עיתון מרכזי במצרים פרסם קריקטורה בה נראים רומני ואובאמה מנשקים את ידיו של ראש הממשלה נתניהו המתרווח בנחת על כסאו. ’אל-ראד‘ הירדני מתעד חיזור של המועמדים אחר נתניהו בסגנון ליצני. ’אל־ערב‘ הקטארי מציג את אובאמה ורומני כשני תרנגולים המנקרים מקערה אחת עליה כתוב ’ישראל‘.

וזה לא הכול. ב‘אל־ג‘זירה‘ הוצגו שני המועמדים כנלחמים על קלפי שצורתה מגן דוד, עיתון סעודי הציג דימוי אנטישמי קלאסי, בו שני המועמדים מחויכים ומגישים ליהודי מפלצתי את מסגד כיפת הסלע על גבי צלחת, ואילו ’אל־איטיחאד‘ היוצא לאור באיחוד האמירויות מראה את רומני נואם, כשמתוך ראשו מציץ נתניהו קטן ונחוש, המחזיק בהגה.

ראש הליגה נגד השמצה, אברהם פוקסמן, אמר בהודעתו כי "זה מביש שזה ממשיך גם במדינות עם הנהגה חדשה. זה הזמן שהמנהיגים במצרים, ערב הסעודית, ירדן ובכל שאר המקומות יגנו את הדימויים מלאי השנאה האלה ויפסיקו את ההסתה נגד ישראל". לדבריו מדובר באנטישמיות מכוונת ורשמית שכן התקשורת הערבית נשלטת על־ידי הממשלות שלהן".