חפיפניק ותורה-מן
חפיפניק ותורה-מןיוסי שחר

קומיקס שהתפרסם השבת בגיליון האחרון של "גילוי דעת" גרר תגובות רבות ודיון סוער ברשת. בקומיקס, פרי יצירתו של המאייר יוסי שחר, נראה הגיבור "תורה מן" נפגש עם "חפי החפיפניק".

חפי, בחור קירח עם כיפה קטנטנה בצד, מחזיק בידו גיליון של "מוצש", המוסף השבועי של העיתון מקור ראשון. לאחר "עימות" עם האויב שלו, תורה מן מביס את חפי ומעיף אותו, כפי שמצויין בכיתוב, "מירושלים לגבעת שמואל".

תורה-מן נגד חפיפניק באדיבות יוסי שחר

אמש הגיב אריאל שנבל, סגן עורך מוצש, לקומיקס. "אני לתומי חשבתי שיש לי מושג לגבי פרופיל הקורא הממוצע של מוצ"ש", כתב שנבל, "אז זהו, שמתברר שיש לו פנים ירוקות, שיניים לבנות מדי, אצבעות חסרות פרופורציה וגלימה סגולה. נו, גם אם באיחור, תמיד טוב לדעת".

"אני לא חושב שיש סיבה שאנשים יפגעו מהקומיקס שלי", אומר היום יוצר הקומיקס יוסי שחר לערוץ 7, "תורה-מן הוא קומיקס הומוריסטי לחלוטין ובדיוק כמו שבקומיקס "המעצבייניש" הצגתי את הציבור החרדלניקי בצורה מגוחכת כמעט מידי שבוע לא מתוך זלזול אלא מתוך רצון להוציא קומיקס מצחיק ולספק לציבור שלנו קומיקס מגזרי עם הומור עצמי כך נהגתי גם בפרק הנוכחי של תורה-מן".

"אם בכל זאת מישהו לקח ברצינות את הקומיקס שלי, אני מבקש את סליחתו", מבהיר שחר, "הדבר האחרון שאני רוצה זה שמישהו יפגע מהקומיקס שלי. אכן, אני לא מסתיר שיש לי ביקורת אמתית על העיתון מוצ"ש שמידי שבוע לועג לציבור החרדי והדתי לאומי בצורה קשה ולכן חשבתי שיהיה נכון עם מישהו יעמיד אותו על מקומו. גם אם ברמז".

ממערכת "גילוי דעת" נמסר בתגובה, כי "עלון השבת גילוי דעת, קם במטרה לתת במה לדעות שונות ומגוונות בציבור הדתי לאומי. כזכור הגיליון קם לאחר שגליון השבת באהבה ובאמונה סירב לתת במה לאחת הדמויות הבולטות בציונות הדתית רק משום שלא התאים בדיוק לאג'נדה של העיתון. מדור הקומיקס של יוסי שחר, הוא מדור סאטירי, ממש כפי שהמעצבייניש הוא מדור קומיקס סאטירי המופיע גם הוא בגילוי דעת. אף שהמעצבייניש מציג מדי שבוע את תלמידי ישיבות ההסדר והציבור החרדל"י באופן הומוריסטי הטבול בשמץ ביקורת, מעולם לא התקבלה ולו תלונה אחת בנושא. מדור תורה מן – הציג השבוע באופן חד פעמי, באופן הומוריסטי את הזרם המכונה "דתי לייט", וכבר פנו אלינו לא פחות מ- 5 כלי תקשורת שונים לקבלת תגובה ואינספור פניות בפייסבוק ובמיילים. המערכת תוהה מדוע מותר "לצחוק" על הציבור החרדל"י והציבור המכונה "דתי לייט" צריך להיות מטופל בכפפות של משי. עם זאת המערכת מבקשת להבהיר שאם מבין הקוראים נמצא מי שנפגע באופן אישי מהמדור, המערכת מוסרת את התנצלותה העמוקה, ומבטיחה להמשיך לחתור לתת במה למגוון דעות בציבור הדתי לאומי על גווניו".