פדידה ולבני
פדידה ולבניהחברות בעבודה

לאה פדידה, יו"ר אגף החברות במפלגת העבודה, עמדה בראש משלחת פעילות מרכזיות במפלגה שהגיעה לביתה של יו"ר 'קדימה' שלעבר ציפי לבני ובפיהן בקשה שלבני תחבור לשלי יחימוביץ' ותצטרף להנהגת מפלגת העבודה. ביומן ערוץ 7 סיפרה פדידה על המפגש ועל התובנות שעלו ממנו באשר לדרכה המסתמנת של לבני בעתיד.

לדבריה המפגש עם לבני התרחש לאחר ישיבה שבה דנו בסוגיה והגיעו למסקנה שאיחוד כוחות בין יחימוביץ' ללבני יהווה מוקד כוח לעומתי מול שלטון נתניהו. "הגענו לביתה של לבני שהוכיחה בעבר שוויתרה על כיסא למען אינטרס לאומי".

פדידה מספרת על מפגש לבבי עם לבני, מפגש בו העלו את הסוגיות הבוערות על סדר יומה של ישראל. "היא מאוד מודעת לכך שיש לה אהדה. הייתה מאוד פתוחה לקיים איתנו שיחה, ולדעתה יכול להיות שיש הזדמנות ויש קהל שרוצה אותה חזרה ויש לה מה לומר בפוליטיקה, אבל מצד שני היא מחוץ לפוליטיקה וצריכה לקבל החלטה אם בכלל חוזרת ואיך. אנחנו מקוות מאוד שהיא תעשה זאת", אומרת פדידה.

באשר לסיכויים שלבני, כמי שהייתה כפסע מכס ראש הממשלה, תקבל את מרותה של יחימוביץ', אומרת פדידה שמהתרשמותה, במידה ולבני תדע שזו האלטרנטיבה, היא אכן תעשה את הצעד. לדבריה הציבור חש בתקווה החדשה שמפיחה מפלגת העבודה ובהתאם יבין הציבור שזו תקוות השמאל החדשה ויפעל בהתאם.

בתשובה לשאלת החידוש שבלבני, כמי שכבר נוסתה בצמרת הפוליטיקה הישראלית ניסיון שעורר עליה לא מעט ביקורת, גם בשל פעילותה וגם בשל היעדר פעילותה מול אולמרט כאשר התעוררו סביבו החשדות הפליליים, אומרת פדידה כי יש לזכור שאין הישן בהכרח לא טוב. עם זאת היא אומרת ש"כל אחד עושה מהלכים ולפעמים מגיעה השעה שבה הניסיון והוותק מועיל ואינו בעוכריו של אדם".

להערכתה של פדידה ההתמהמהות בתשובת לבני נובעת מרצונה לקרוא את תנודות המפה הפוליטית ורק לאחר מכן להחליט ולהכריע.

והאם קיימת אפשרות שיחימוביץ' תפנה את מקומה למען לבני? מדבריה של פדידה נראה שאין סיכוי למהלך שכזה שכן "שלי היא שקיבלה את המנדט להוביל את המפלגה. לא דיברנו על כך אבל אני מאמינה בה כיושבת ראש. אנחנו לא מפלגה להשכרה".