נחמיה שטרסלר בטקס "לדעת"
נחמיה שטרסלר בטקס "לדעת"יוני קמ

העיתונאים נחמיה שטרסלר ושלמה נקדימון הם זוכי פרס מפעל חיים מטעם אגודת העיתונאים תל אביב ל-2012. הפרס יוענק להם במסגרת כנס אילת לעיתונות שיתקיים בשבוע הבא.

בנימוקים לבחירת זוכי הפרס ציינה הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב כי "שטרסלר כותב שנים רבות על המונופולים, הקרטלים והפירמידות של המדינה ושל בעלי ההון הגדולים ונאבק בהם במטרה לפרקם, וכך להשיב כלכלה תחרותית יותר וצומחת יותר לטובת הצרכנים והאזרחים כולם".

"שלמה נקדימון מצטיין שנים רבות בעשייה עיתונאית ותקשורתית עשירה ומעמיקה. הישגיו לאורך השנים הקנו לו מקום של כבוד בהיסטוריה של מדינת ישראל ובעולם התקשורת והוא משמש דוגמה לדורות רבים של עיתונאים", נכתב בהחלטת הנהלת אגודת העיתונאים.

שטרסלר תקף פעמים רבות את מגורשי גוש קטיף וטען כי סחטו את המדינה. "אין דבר רחוק יותר מהאמת. פינוי גוש קטיף היה הומני, מתחשב, רחב לב ורחב יד. הממשלה חוקקה בעבורו חוק מיוחד, בנתה בשביל המפונים מינהלת מיוחדת והציפה אותם בתקציבי עתק ובכל טוב. אבל הם רצו עוד. כבר בתחילת הדרך הם הבינו שמולם עומדת ממשלה חלשה ופחדנית, שלא מסוגלת לעמוד בלחצים. לכן דרשו ממנה פיצוי משולש: גם תשלום כספי נדיב, גם אדמות איכותיות וגם הקמת מינהלת מיוחדת שתדאג לכל מחסורם", כתב בעבר הפרשן הכלכלי.

לדברי שטרסלר, המפונים תבעו מהוועדה שבעלי העסקים במחסום ארז יקבלו פיצוי גם על הכספים השחורים ששילמו לעובדים פלסטינים, אף שלא נרשמו ולא שולם עליהם, לטענתו, מס כחוק. "הם דרשו שחקלאים שלא עיבדו מעולם את אדמתם ייחשבו בכל זאת לחקלאים פעילים, ויקבלו פיצויים מוגדלים בהתאם. מין ישראבלוף מלא חוצפה", כתב.



"הם לא יאפשרו לנושא לרדת מסדר היום. המתנחלים ואויבי השלום לא יאפשרו לפצע הזה להגליד לעולם. הם משתמשים במפוני גוש קטיף כבמנוף פוליטי להפיכת הפינוי לטראומה כה גדולה וכה יקרה, עד שלא יימצא עוד ראש ממשלה שיהיה מוכן להסתכן בפינוי דומה בגדה. ובאין פינוי, אין נסיגה ואין שלום - וזו הרי מטרתם העליונה", כתב.

בעבר החליטה גם האגודה לזכות הציבור לדעת להעניק פרס לשטרסלר ועוררה ביקורת חריפה בקרב ארגוני הימין. אחד מבכירי האגודה הודה אז בשיחה עם ערוץ 7 כי ההחלטה להעניק לו את הפרס היתה "טעות מרה".