ח"כ דני דנון
ח"כ דני דנוןפלאש 90

לקראת הפריימריז בליכוד מפרסמת תנועת 'מטות ערים' את מדד ההתיישבות המסכם את פעילותם בקדנציה הקודמת של חברי הכנסת למען ההתיישבות.

הדו"ח בוחן את הצבעות ופעילות חברי הכנסת והשרים של הליכוד בשורת תחומים החל מחוק ההסדרה דרך חוק החרם, חוק מימון עמותות השמאל, פעילות נגד ההקפאה השנייה ועד שלילת זכויותיה של חברת הכנסת חנין זועבי.

בראש דירוג ח"כי ושרי הליכוד ניצבים שניים – חברי הכנסת יריב לוין ודני דנון עם 95 נקודות מתוך מאה. לעומתם בתחתית הרשימה ניתן למצוא את השר דן מרידור שכידוע שוקל את צעדיו הפוליטיים בימים אלה ויתכן ויפרוש מהליכוד בימים הקרובים.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אחד העומדים בראש מדרג הדו"ח, חבר הכנסת דני דנון, ממנו ביקשנו לבחור את אחד מהחוקים המדוברים שאותו הוא רואה כגולת הכותרת של פעילותו בקדנציה המסתיימת. דנון מצידו מעדיף שלא לבחור חוק אחד שכן לטעמו כל החוקים המדוברים מייצגים את עמדותיו המקוריות של הליכוד.

הוא מזכיר בדבריו את הקמפיין בו פתח לפני ימים אחדים למניעת התמודדותה של חברת הכנסת זועבי בבחירות לכנסת הבאה, וקורא לעוד ועוד אזרחים להצטרף לקמפיין ולחתום על תמיכה בדרישתו שלא לאפשר לה את ההתמודדות. זאת כדי שפנייתו לבית המשפט תהיה מגובה בתמיכתם של עשרות אלפי אזרחים.

"הרבה אנשים אומרים לפני הבחירות שהם בימין, אבל צריך לבדוק את העובדות. לא מספיק לדבר, צריך להצביע ולהתאמץ, גם אם ראש הממשלה ושרים לא נמצאים איתנו בחזית. צריך לבדוק איפה נמצאים והדו"ח הזה נותן כלי לבדוק מי באמת בימין", אומר דנון.

בהתייחסו לעמדת ראש הממשלה הממוקם במקום השלישי מלמטה בדו"ח 'מטות ערים', סבור דנון שמיקום זה מבטא את העובדה שראש הממשלה מתוקף תפקידו אינו מגיע לכל הצבעה ובוודאי שאינו פועל בוועדות הכנסת, ומתוך כך נובע מיקומו. עם זאת את עיקר הדרישה מפנה דנון כלפי השרים שלטעמו צריכים לחזק את נתניהו בעמדות הלאומיות. "יש שרים שעשו ההיפך. אותם שרים שהתפיסות שלהם לא של הליכוד אלא של מרץ מקומם שם ולא בליכוד. אני מקווה שבממשלה הבאה השרים הלאומיים יתחזקו ונוכל להעביר מהלכים כמו החלת ריבונות ביהודה ושומרון וחיזוק ההתיישבות. נתחיל ליזום ולא להיות במגננה".

באשר לשר לענייני מודיעין, דן מרידור, שכאמור ממוקם בתחתית המדרוג אומר דנון כי "הטבלה מדברת בעד עצמה, ואני אומר תסתכלו על ההצבעות. אותם אנשים שחברו לגורמי שמאל בקדנציה היום מבקשים אמון מחברי הליכוד. אין לנו את הלוקסוס לבחור את כולם ולכן צריך לתת תמיכה למי שהיה נאמן לדרך, ואכן אני מבקש עבורי ועבור חברי נאמני ארץ ישראל שיבואו ויחזקו אותנו".

באשר לאפשרות שמרידור יבחר להתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, אומר דנון כי מבחינתו כל התמודדות לגיטימית, בעיקר במפלגה גדולה כמו הליכוד, אך עם זאת הוא קורא למתפקדים המאמינים בזכויותינו ביהודה ושומרון וירושלים, "להם אני אומר אל תבזבזו קולות על מועמדי השמאל. אנשי המחנה הלאומי צריכים להבין שלא ניבחר באופן טבעי. זה חייב לבוא מהבסיס של האנשים שחושבים כמונו".