שיתוף פעולה עם שר האוצר. השר שמחון
שיתוף פעולה עם שר האוצר. השר שמחוןפלאש 90

ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר תוספת תקציב ללשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת בסך 120 מיליון ₪.

מרבית הכסף מופנה לתכנית seed בהתאם לתכנית המשותפת של משרד האוצר והמדען הראשי, אשר סוכמה בין משרד התמ"ת לבין אגף התקציבים במשרד האוצר לפני כחצי שנה.

לשכת המדען הראשי ואגף תקציבים במשרד האוצר זיהו בשנה האחרונה מגמה מדאיגה בכל הקשור לזמינות של מימון פרטי לחברות צעירות. על מנת להתמודד עם מגמה זו, יזמו לשכת המדען הראשי ואגף תקציבים במשרד האוצר מספר צעדים ממוקדים אשר מהווים תכנית כוללת לתמיכה בחברות seed.

שר התמ"ת, שלום שמחון, הדגיש כי תוספת התקציב הייתה הכרחית וחיונית על מנת להבטיח את המשך התמיכה של המדינה בתעשייה הטכנולוגית ובעיקר בחברות צעירות. לדברי המדען הראשי אבי חסון "תכנית התמיכה ב-seed היא חלק אחד משלל הפעולות שאנחנו מקדמים בחודשים האחרונים בשיתוף אגף התקציבים על מנת לסייע לחברות צעירות. זה כולל גם את הרפורמה בתכנית החממות וגם עבודה לתיקון חוק האנג׳לים״.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ציין כי המהלך מהווה המשך למדיניות הממשלה לחיזוק התעשיות המתקדמות בישראל.

תכנית התמיכה בחברות בשלב ה-seed אשר הושקה לאחרונה על ידי לשכת המדען הראשי ואגף תקציבים במשרד האוצר תיתן תנאים מועדפים לחברות בשנים הראשונות של פעילותן ותאפשר בין היתר גיוס מימון משלים למימון הניתן על ידי המדען הראשי, על סמך האישור שניתן על ידי המדען ואחריו. כצעד נוסף לתמיכה בחברות קטנות, יופנה חלק מהתקציב התוספתי לתמיכה בפרויקטים בחממות הטכנולוגיות.