בבית הספר לקולנוע מעלה בירושלים הוקרן השבוע הסרט "זוהר הרקיע", שהופק על ידי מכון חומש לאסטרטגיה יהודית יחד עם בית ההפקות של בית הספר לקולנוע יהודי בישיבת תורת החיים.

הסרט מספר את סיפורו של פרח-טייס מצטיין, שרגע לפני קבלת הכנפיים נקרא עם חבריו לאימוני הכנה מנטאלית לקראת ביצוע הגירוש. הסרט הוקרן כבר עשרות פעמים ברחבי הארץ וזכה בפרס לקולנוע עלילתי עצמאי בפסטיבל קולנוע דרום בשדרות.

יועד בן יוסף, מנהל ההפקות של בית הספר לקולנוע מעלה ירושלים, אומר לערוץ 7 שאין ספק שמדובר בתקדים גדול, שיוצרים צעירים מוציאים סרט עלילתי באורך מלא, "בסרט הזה מצאנו כמה דברים ייחודיים, יש כאן בוגר בית ספר לקולנוע, שקפץ למים ועשה סרט באורך מלא, הוא נאבק בהפקה מורכבת, סרט שמשולבים בו חיל אויר וצבא. יוצרי הסרט עשו סרט עם אמירה אישית. זו בהחלט אומנות מגויסת לאידיאולוגיה, וזו דוגמא טובה ליוצר צעיר שהעיז לעסוק בנושא שמעיק עליו".

בן יוסף מקווה כי כמה שיותר יוצרים בציבור הלאומי יעסקו בהפקת סרטים עלילתיים עם אמירה אישית, "אני אומר לסטודנטים, תעיזו, קחו יוזמה. אצלנו עושים בעיקר סרטים קצרים ודרמות לטלוויזיה כמו הסדרה סרוגים. אבל אין סרטים עלילתיים".

"אני רוצה לשבח את הבמאי אליהו בנימין ואת המפיק בני גל ואת בית הספר, התרשמתי מאוד מהעבודה הזאת. זו עבודה מקצועית שעומדת בכל קנה מידה של סרטים. עם כל ההישגים הרבים של בית ספר מעלה שנותן פתחון פה למגזר, אני רוצה להחמיא לסרט הזה בקנאה מסוימת", מסכם בן יוסף.

מפיק הסרט, בני גל, אמר לערוץ 7 כי הוא מקווה שמוסדות נוספים יזמינו את הקרנת הסרט אצלם, זאת כדי לעודד את היצירה הקולנועית הלאומית ציונית.