אושר. גפני
אושר. גפניפלאש 90

"בשביל ללמוד תורה כל היום צריך הרבה כוחות. חלק גדול לא יכול לעשות את זה, יש היום אלפים שהולכים לעבוד, הולכים לצבא, התחילו תהליכים בכמויות בלתי רגילות. הממשלה עמדה ביעדי הגיוס של החרדים בשנים האחרונות. אי אפשר מנגד לכפות על מי שלומד תורה שלא לעשות זאת".

את הדברים אמר יו"ר וועדת הכספים ח"כ, משה גפני, ביום חמישי האחרון במהלך פאנל פוליטי שהתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה בו השתתף לצידם של אריה דרעי, עמיר פרץ ולימור לבנת.

בדבריו אמר למראיין יעקב איילון כי "ישנם כאלו שחשבו לעשות על כך קופה פוליטית. באים יועצים ואומרים לראשי המפלגות, נושא הגיוס הוא נושא טעון כדאי לכם ללכת עליו לבחירות, תקבלו עליו הרבה מנדטים. אני נמצא בכנסת הרבה שנים ומדובר בטעות. אני חולק על כך, זה כלל לא מביא מנדטים. למשל קדימה כבר שנה רוכבת על הגל הזה ויש לה כעת 28 מנדטים ובמקום לעלות ל-60 היא יורדת לשלושה מנדטים בסקרים ולעומתה יחימוביץ שפעלה בסוגיה החברתית נמצאת בכנסת עם 8 מנדטים ולא אמרה מילה על הגיוס וכעת היא בסקרים עם 23 מנדטים".

בהתייחס לשאלה האם הסיעות החרדיות תשבנה רק עם הימין ענה גפני כי הכל פתוח. "לא התחתנו עם אף אחד. בעבר הלוא רחוק צעדה יהדות התורה יד ביד עם מפלגות המרכז והשמאל. ציפי לבני הבטיחה לנו בדיוק את אותם הבטחות ובניגוד לימין שלא יודע לקיים היא גם הייתה מקיימת, קדימה נתנה לנו את החוק על תלמידי ישיבות, קדימה גם עשתה את חוק טל, את כל הדברים שהיום הם תוקפים".