עמיד או טרי?חזקי עזרא

לפני מספר חודשים החלו מחלבות רמת הגולן לייצר חלב עמיד חדש תחת המותג "חלב הרים טהור" . ערוץ 7 ביקר במחלבות רמת הגולן כדי לראות מקרוב את ההבדל בין חלב פרה שנושמת את אוויר הגולן לחלב של זו ממרכז הארץ, ובכלל להבין מדוע ישראלים אוהבים חלב.

הדרך מירושלים לרמת הגולן אורכת כ-3 שעות בהן הנוף מתחלף בכל חצי שעה, כבר בכניסה לאזור התעשייה של קצרין אפשר לראות את מבשלת רמת הגולן, יקבי רמת הגולן ומולם מחלבות רמת הגולן. בכניסה ממתין לנו מנהל השיווק ומכירות, רועי לס שמיד מגיש כוס חלב קר. "זה יותר טעים מחלב טרי", הוא צוחק, "זו המומחיות שלנו - חלב עמיד זה לא מה שהיה פעם הוא עשוי מ-100% חלב הרים טהור".

במחלבות רמת הגולן עובדים כשלושים אנשים, מתוכם 18 רפתנים. החלב היה בבעלות משותפת של שלוש החברות תנובה, שטראוס וטרה אך ב-2009 עשה הממונה על ההגבלים העסקיים קץ לבעלות המשותפת והמחלבה נמכרה לקיבוץ עין זיוון וקיבוץ אורטל שברמת הגולן שמחזיקים גם בבראשית וביקבי רמת הגולן והקיבוצים גדות ושמיר. איש העסקים, שר הגמלאים לשעבר, רפי איתן שותף ב-8%.

אמיר בירן, טכנולוג בכיר של המחלבה, מספר לערוץ 7 כי מרגע שהחלב מגיע למחלבה ועד לרגע שהלקוח נוטל אותו מהמדף בסופר אין מגע של יד אדם והחלב נשמר בסטריליות גבוהה ביותר, "רק לאחרונה קנינו מכונה בעלות של 7 מיליון שקלים שמייצרת 10,000 ליטר חלב בשעה".

נכון להיום אחוז מכירת חלב עמיד ישראלי בארצות האיחוד האירופי עומד על 93%, לס מאמין שגם בישראל, בזכות איכות החלב, אחוזי מכירות החלב העמיד שעומד היום על 4%, יכפיל את עצמו.

מה הבדל בין חלב רגיל לעמיד ?

"הטמפרטורה שונה, חלב טרי מחומם ל-120 מעלות לעומת חלב עמיד שמחומם ל-145 מעלות כמו כן האריזה של החלב עמיד הרבה יותר איכותית שאפילו קרן אור לא חודרת לתוכה. מרגע שהחלב יוצא מהמחלבה חיי המדף שלו יהיו ארבעה חודשים וחצי פי 4-5 מחלב טרי".

ישראליים אוהבים חלב?

"ישראלים אוהבים מאוד חלב, יש דעות קדומות על חלב עמיד שהן מוטעות מהיסוד, החלב כאן הוא הרבה יותר טהור וטעים מחלב טרי".

אז למה חלב עמיד ולא טרי?

לתת את החופש ללקוח שיכול להשתמש בחלב מתי שהוא צריך ולטעום חלב הרים טהור".