בית החולים ביקור חולים
בית החולים ביקור חוליםאתר בית החולים

כ- 550 עובדי ביה"ח "ביקור חולים" בירושלים יינטשו היום (ראשון) את כלל המחלקות בבית החולים ויקיימו אספות הסברה בבית ההסתדרות במרחב ירושלים.

אירועי המחאה יתקיימו במהלך היום כולו. זאת בעקבות המצב הכלכלי הקשה אליו נקלע ביה"ח בגינו קיבלו העובדים משכורת חלקית בחודש ספטמבר כמו כן לא הועברו ההפרשות לקרנות הפנסיה והגמל. כך מסבירים בהסתדרות.

העובדים הדגישו כי למרות שיינטשו את ביה"ח לא תהיה פגיעה בחיי אדם.

"כזכור, עובדי ביה"ח ביקור חולים קיבלו הודעה מהוועד המנהל של ביה"ח כי אין ביכולתם לשלם לעובדים את המשכורת המלאה וכי 30% משכר ספטמבר לא ישולם להם. כמו כן אינם מתכוונים לשלם עבור קרנות הפנסיה, הגמל וההשתלמות", נמסר מההסתדרות.

בשיחה שערך יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן עם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן לפני כשבוע וחצי, סיכמו השניים שהעובדים יידחו בינתיים את צעדי המחאה על מנת לאפשר לליצמן לנסות ולמצוא פתרון לבעיית המשכורות.

יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל אומר: "אנו קוראים לממשלה לטפל לאלתר במשבר בביה"ח, לדאוג לתשלום שכר העובדים ולמצוא פתרון למשבר הקיים בביה"ח. לא ייתכן שהוועד המנהל של ביה"ח מחליט באופן שרירותי לקחת את שכר העובדים ולהשתמש בו כבן ערובה כאילו מדובר בכספו שלו".

יו"ר ועד העובדים, רוני עמרם, אומרת: "המצב הוא בלתי נסבל. המשכורות של העובדים הפכו להיות הבנק של חברי הוועד המנהל. מזה שנה שהמשכורות שלנו משולמות בתשלומים ומזה חודשים שהכספים לקרנות אינם מועברים. אנו דורשים ממשרד הבריאות לקיים את הבטחתו כדי שנוכל לחזור לעבודה סדירה. לא ייתכן שגם מצפים מאיתנו להתנדב והפכנו בן ערובה אצל הוועד המנהל".