נתבעת. ליבנה
נתבעת. ליבנהפלאש 90

רשם בית משפט השלום בירושלים, אורי פוני, קבע כי העיתונאית נרי ליבנה תפצה את הישוב איתמר ושלושה מתושביו, אשר הגישו נגדה תביעת דיבה, בסכום של 200 אלף ש"ח, אליהם יתווספו שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט.

עם זאת יש להדגיש, כי פסק הדין ניתן משום שליבנה לא הגישה את כתב הגנתה במועד ואף לא ביקשה ארכה לצורך הגשת כתב הגנה, וכי הרשם לא הכריע בתביעה לגופה.

על פי החוק, אם תבקש ליבנה במקרה שכזה לבטל את פסק הדין נגדה ולקיים משפט לגופו של כתב התביעה בית המשפט רשאי לאשר זאת תמורת תשלום הוצאות לתובעים.

נזכיר כי בחודש ניסן האחרון הגישו הישוב איתמר ושלושה מתושביו תביעת דיבה נגד העיתונאית נרי ליבנה מהעיתון "הארץ", זאת בעקבות דברים חמורים שאמרה על הישוב ועל שניים מתושביו.

הרקע לתביעה, אשר הוגשה ע"י עו"ד דורון ניר צבי, היועץ המשפטי של ועד מתיישבי השומרון, הוא הופעתה של ליבנה לפני כשנה וחצי בתוכנית פוליטיקה, שם אמרה: "איתמר היא התנחלות של אנשים תוקפנים במיוחד. אחת לשנתיים בערך יוצא משם רוצח".

ליבנה לא הסתפקה באמירה הקשה והוסיפה וציינה את שמותיהם של גדי טנא וירון דגני כהוכחה לדבריה לרוצחים שיצאו מאיתמר, זאת למרות שהשניים מעולם לא הואשמו ובוודאי לא הורשעו בעבירת רצח או חבלה או גרימת מוות או כל עבירה הדומה לכך.

השניים ביחד עם האגודה השיתופית של איתמר פנו לועד מתיישבי השומרון ובאמצעות היועץ המשפטי של הוועד הגישו לליבנה דרישת התנצלות על הדברים השקריים במקום בולט לפחות כמו זה שבו אמרה את הדברים.

לטענתם, למרות פניות שונות ליבנה התעלמה מהדרישה להתנצלות, ועל כן לפני כשבוע מעט אחרי יום השנה להירצחם של חמישה מבני משפחת פוגל, הגישו כאמור הישוב ושלושה מתושביו תביעת פיצויים נגד ליבנה על סך 200,000 ₪ על הלשון הרע שהוציאה.

בוועד מתיישבי השומרון הביעו סיפוק מההחלטה ואמרו, כי "פסק דין זה הוא תמרור אזהרה כלפי כל מי שנוהג להשתלח באופן חופשי ומופקר כלפי המתיישבים היהודים. הפרסום השקרי וחסר האחריות הוא ביטוי ליחסם המזלזל של רבים מהתקשורת כלפי היהודים ביהודה ושומרון וטוב שבית המשפט נקט ביד קשה כלפיה".