ריבלין סמוך לבית השלום
ריבלין סמוך לבית השלוםדוברות יו"ר הכנסת

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין ביקר הערב בבית השלום (הבית החום) בחברון. יו"ר הכנסת פגש את ראשי העמותה המיישבת ושמע מהם על מצבו המשפטי הנוכחי של הבית.

כזכור פסק בית המשפט המחוזי בירושלים כי על המדינה להחזיר את הבית שפונה בדצמבר 2008 לידי רוכשיו היהודים, וקבע כי רכישתו מידי בעליו הייתה כשרה וחוקית. השופט משה ברעם פסק כי טענת המוכר הפלסטיני כאילו העסקה לרכישת הבית בוטלה טרם השלמתה אינה אמינה. למרות הסיכויים הנמוכים  בחרו המוכרים להגיש ערעור בנושא לבית המשפט העליון.

התושבים היהודים אמרו לריבלין, כי מאז הגשת הערעור לבית המשפט העליון, שר הביטחון נמנע מהוצאת 'היתר עיסקה' ובולם אישור התיישבות יהודית במקום, וכך נמשך עיכוב מגורי התושבים במקום.

לדברי ריבלין: "אין לעכב את הליכי השבת הבית לאורך זמן. על בית המשפט העליון לזרז את הדיון בערעור ולא להשהות עוד את מגורי התושבים הממתינים כבר למעלה מארבע שנים למיצוי ההליך המשפטי, ולכניסה לביתם שנקנה בכסף מלא ובאופן כשר."

ריבלין הוסיף ואמר, כי "אם הדיון בערעור יתעכב עוד על שר הביטחון לאפשר הוצאת 'היתר עיסקה' לאחר פרק זמן סביר מאז הגשת הערעור וזאת בכדי למנוע את המשך עגמת הנפש של התושבים החוקיים הממתינים זמן רב למימוש העיסקא ולמגורים במקום".

בהמשך סיורו של יו"ר הכנסת הוא ביקר בשכונת תל רומידה ופתח מופע של התזמורת האנדלוסית בהיכל התרבות בקריית ארבע.

ריבלין העלה על נס את הצלחתו של היכל התרבות בקרית ארבע נוכח רפרטואר הצגות מרשים למרות האיומים בחרמות.

לדבריו, "היום כאשר אני עומד כאן ומביט באולם הגדוש, בנגנים המעולים של התזמורת האנדלוסית - אני יכול לומר בוודאות: היכל התרבות בקריית ארבע ניצח את המתנגדים, ניצח את החרמות, את ההכפשות ואת הדעות הקדומות".

בהתייחסו למערכת הבחירות הנוכחית אמר ריבלין כי: "הצטערתי מאוד לראות שבלהט אווירת הבחירות שוב נשלף מהבוידעם הישראלי השימוש הציני בזהות העדתית. אמנם השסע העדתי עדיין לא מאחורינו אבל אני מאמין שהחברה הישראלית של היום נמצאת במקום אחר. לא רק את הפוליטיקה העדתית צריך להשאיר מאחורינו אלא גם את הפוליטיקה הסקטוריאלית".