כוחות הפינוי בעוז ציון
כוחות הפינוי בעוז ציוןהלל מאיר, תצפית

פיני שנדורפי, חייל הנח"ל החרדי שסירב פקודה קודם לפינוי ביצהר ביום חמישי שעבר, נשפט היום (שלישי) והודח מתפקיד לחימה.

שנדורפי הודיע אז למפקדיו כי לא ייקח חלק "במשימה נגד יהודים", ולכן הוחלט להעמידו לדין משמעתי ולהדיחו.

כזכור, ביום חמישי שעבר נשלח גדוד הנח"ל החרדי לאזור מגרון, כדי להחליף את כוח מג"ב שהועבר לאזור יצהר במטרה להשתתף בפינוי של שלושה מבני קבע ממאחז סמוך. שנדורפי סירב להחליף את כוח מג"ב.

אמו של פיני שנדורפי, רונית, אומרת לערוץ 7 כי מבחינתו מדובר בעונש קשה, "הוא לא פוחד מכלא, אבל הוא כן רצה להישאר בקרבי, הם רוצים להעביר אותו כדי להיות ג'ובניק מבחינתו זה העונש הכי קשה".

לטענתה, עד כה הנח"ל החרדי לא עסק אף פעם במשימות פינוי, "בעלי גם שולח כל הזמן תלמידים לנח"ל החרדי, לא מבקשים מהם אף פעם לפנות. יכול להיות שכאן הם לא שמו לב שזה בעקיפין כן סיוע לפינוי. נכון שלא ביקשו ממנו לפנות, אבל הוא לא רצה לעזור בשום צורה לפינוי".

שנדורפי טוענת שעבור בנה, לסייע לפינוי זה דבר קשה מנשוא, "הוא לא מסוגל להשתתף בזה בשום צורה, הוא יודע מה זה פינויים, היו לנו פינויים כאן בבית הכנסת ליד נחליאל, זה קשה לו".

היא מקווה שגזר הדין ישתנה, "יש לו היום שיחת מג"ד והוא מקווה בכל ליבו להישאר בקרבי. אנחנו מחזקים את ידיו דיברנו איתו כמה פעמים והוא רוצה להישאר".

מדובר צה"ל נמסר כי "החייל המדובר הודח מתפקיד לחימה. יש להדגיש כי בצה"ל מגנים סירוב פקודה ופועלים בחומרה כלפי כל חריגה מפקודות הצבא".