משפחת אדלסון
משפחת אדלסוןתגלית

העיתון "ישראל היום" פרסם היום מאמר פרי עטו של המו"ל שלו, איש העסקים היהודי, שלדון אדלסון, על רקע התקפותיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נגדו בימים האחרונים.

אדלסון כותב "אולמרט יצא בהאשמה כאילו ראש הממשלה בנימין נתניהו 'התערב בבחירות בארה"ב למען מיליארדר אמריקני עם אינטרס מובהק בבחירות'. ללא כל קצה של הוכחה, אולמרט מטיף כי 'בדיוק אותו מיליארדר השתמש בראש ממשלת ישראל כדי לקדם את המועמד שלו לנשיאות'.

חישבו רגע על טענתו של אולמרט. הוא לא מרמז על הקשקוש הרגיל, כי ממשלת הליכוד השתמשה בי כדי להשפיע על הבחירות בא

ראש ממשלת ישראל הוא אדם עצמאי. אני גם יכול להעיד שנתניהו תמיד שמר על עמדה נייטרלית בכל הנוגע לבחירות האמריקניות, כפי שהיה נוהג כל מנהיג שקול

רה"ב. לא, התיאוריה של אולמרט היא אפילו משונה יותר: הוא טוען כי נתניהו - אשר לא בדיוק ידוע כאדם שקל להשפיע עליו - הסכים משום מה להיות הבובה שלי במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב", כותב אדלסון.

הוא מציין, בקוראי את הטענות של אולמרט נזכרתי באותה בדיחה ישנה על אותו יהודי שהעדיף לקרוא עיתונים אנטישמיים מאחר שהם מספרים לנו כל כך הרבה חדשות טובות: כיצד היהודים שולטים בקונגרס, כיצד היהודים מנהלים את התקשורת, כיצד היהודים מושכים בחוטים של הפוליטיקה הבינלאומית. אני לא אומר שאולמרט אנטישמי, אלא שהוא מעניק לי כוח שפשוט אין לי. ראש ממשלת ישראל הוא אדם עצמאי. אני גם יכול להעיד שנתניהו תמיד שמר על עמדה נייטרלית בכל הנוגע לבחירות האמריקניות, כפי שהיה נוהג כל מנהיג שקול.

"בניסיון להבין את הטענות של אולמרט, אני יכול רק להסיק שהוא עדיין שומר טינה. לפני שעזב את תפקידו בעקבות סידרה של חשדות לעבירות שחיתות ב-2009, אחוזי התמיכה בו צנחו למספר חד-ספרתי. זה ידוע לכל כי הוא מאשים כתב חוקר ב"ישראל היום" בקידום חקירה פלילית שהובילה לא רק לנפילתו הפוליטית של אולמרט, אלא גם, עד כמה שזה מצער, להרשעתו הקיץ בהפרת אמונים", כתב המוציא לאור של "ישראל היום".

"רבות נאמר על הידידות שלי עם נתניהו, בעיקר על ידי אולמרט והעיתון "ידיעות אחרונות", מתחרהו של "ישראל היום". נוח גם לשכוח שאני חבר קרוב של שמעון פרס, אלי ויזל ואלן דרשוביץ, תומך מובהק וידוע של הנשיא אובאמה. נתניהו לא מציית לפקודות שלי יותר משאר חבריי. למר אולמרט, אשר על פי השמועות קורץ לעבר תפקיד פוליטי, יש זכות לנהל מערכת בחירות נמרצת, אבל הוא יהיה צריך לבוא עם משהו שהוא יותר מתיאוריית קונספירציה אם הוא רוצה להוריד את נתניהו מכסאו".