זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: פלאש 90

תנועת 'מטות ערים' מנפיקה דו"חות תקופתיים המסכמים את פועלם החשוב של נבחרי הציבור הלאומיים בנושאים המייחדים את המחנה הלאומי.

בדו"ח השלישי שהתפרסם היום (ראשון) עולה כי בתקופה שבין יוני  ועד דצמבר 2010 ניצב ח"כ ויו"ר הקואליציה זאב אלקין, זו הפעם השנייה, במקום הראשון.

מטבלת הסיכום בדו"ח ניכר הפער העצום שבין רמת העשייה של הח"כים השונים. רוב סיעת הליכוד, 19 ח"כים מהסיעה, הסתפקו בהישגים ספורים בלבד (כחמישה הישגים בממוצע). לעומתם, זאב אלקין גורף 22 הישגים למחנה הלאומי באותו פרק זמן בדיוק. מדובר על פער של 400% בין אלקין לשאר חברי סיעתו.

במקומות האחרונים נמצאים ח"כ מיכאל איתן וכרמל שאמה עם הישג אחד בלבד, ואילו את המקום האחרון תפס השר דן מרידור עם אפס הישגים בתקופת הזמן הנ"ל.

בין הישגיו של אלקין על פי דו"ח מטות הערים: אי הארכת צו הקפאה ביום ח"י בתשרי, סירוב ללחץ האמריקני הכבד לחדש את ההקפאה, בניית קיר ברזל פוליטי, חוק חובת דיווח לעמותות המקבלות מימון מהאיחוד האירופי, חוק "משאל עם" לשמירה על ירושלים, רמת הגולן וחולות חלוצה, חוק איסור הטלת חרם נגד ישראל, חוק "עזמי בשארה", נאבק בנסיגה מיו"ש כדי לאפשר עיר פלשתינית חדשה, הוביל להחלטת הכנסת נגד מדינה פלשתינית חד-צדדית, נאבק בבג"ץ שלום-עכשיו נגד בנייה בגוש עציון, נקט חלק ב הצלת ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר שקיבל צו הריסה מאהוד ברק ועוד.