רועה הצאן אברהם הרצליך
רועה הצאן אברהם הרצליךיוני קמפינסקי

המועמדים לרשימת הבית היהודי מצטרפים ליוזמת ועד מתיישבי שומרון ובנימין לסייע לרועה הצאן אברהם הרצליך שמהעדר שלו נגנבו למעלה מ-350 עיזים.

המועמדים יצאו בקריאה משותפת למתפקדי הבית היהודי לתרום בעמדות ההתרמה שיוצבו בסמוך לקלפיות ביום שלישי הקרוב, לטובת חידוש העדר של אברהם הרצליך. הנזק מהגניבה מוערך בלמעלה מ- 200,000 ש"ח.

המועמדים שחתמו על הקריאה: ניסן סלומיאנסקי, עמיעד טאוב, יוני שטבון, אילת שקד, גילה פינקלשטיין, הרב רחמים נסימי, מוטי יוגב, ג'רמי גימפל, אבי וורצמן, איציק בן אריה, שולי מועלם וד"ר דורון דנינו.

בקריאה נכתב בין השאר: "ביום הבחירות, נעמיד בסמוך לקלפיות קופת התרמה על מנת שאברהם הרצליך יוכל להמשיך ולרעות את הארץ ולקיים הלכה למעשה את הקשר העמוק בין אדם לאדמתו, בין עם ישראל לארצו. אם כל אחד ממתפקדי הבית היהודי שיגיע להצביע לרשימה יתרום 20 ש"ח נוכל להחזיר את אברהם הרצליך לפועלו הגדול למען ארץ ישראל. זו תהיה ההוכחה הטובה ביותר אנו מחזקים את הציונות ואת הקשר לארץ ישראל במעשה ממש".

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר, אמר כי "החקלאות בשומרון ובבנימין היא אחת הדרכים הטובות ביותר להיאחזות בקרקע ואני שמח שכל מועמדי הבית היהודי מצטרפים לקריאה שלנו למתפקדים לשקם את העדר ואולי אף ליצור עדרים נוספים כדי להעמיק את הקשר שלנו לארץ ישראל".

בנו של אברהם הרצליך, שמואל, שניהל בימים האחרונים מסע חיפושים יחד עם מתנדבים באזור שומרון ובנימין בניסיון לאתר עקבות של הגנבים, הודה לכל מי שלוקח חלק בפעילות למען העדר של אביו, "אני מודה לכל המתנדבים שעזרו ולאלו שעוד יעזרו. אינני יודע אם גילו של אבי יאפשר לו לחזור לעדר כמו העדר שנגנב, אבל כבר דיברנו עם רועים באזור בנימין והשומרון ונפנה במידת הצורך חלק מהתרומות על מנת לסייע וליצור עדרים נוספים יותר קטנים על שטח גדול יותר. אבא שלי רועה צאן לא בשביל הפרנסה אלא בשביל כיבוש ארץ ישראל וכל התרומות שייאספו מכך יוקצו למטרה זו".

בראיון לערוץ 7 סיפר בנו של אברהם, שמואל, על הגניבה שלא הייתה ראשונה בה ערבים מותירים את אביו ללא העדר שטיפח על גבעות השומרון.

שמואל סיפר כי הוא עצמו אמנם בעל עסק אחר לחלוטין, אך בתקופות שונות הוא מתגייס לעזרת אביו בטיפול בצאן. אחת התקופות הללו היא התקופה בה הוא נודד ממקום מרעה אחד למשנהו, וכך לפני מספר שבועות יצא אביו אברהם מאזור תפוח שם הוא מתגורר, למסע הרעייה שהסתיים באזור גבעת היקב שבבנימין, הגבעה שאליה הועברו עקורי מגרון.