חיסול בעזה
חיסול בעזהצילום: פלאש 90

ירי הרקטות מרצועת עזה נמשך. טיל גראד נורה הבוקר לעבר העיירה נתיבות. על פי דיווחים ראשוניים הטיל פגע פגיעה ישירה בבית. ארבעה נפגעי חרדה במקום.

עדי ראייה מדווחים על הרס רב במקום ועל פגיעה בחצר הבית ששיגרה רסיסים רבים לעבר קירות הבית, חלונות וכלי רכב סמוכים. הפגיעה הבוקר מגיעה לאחר יממה בה נורו לעבר ישובי עוטף עזה והישובים המרוחקים יותר ממאה רקטות.

עם זאת על פי עדותו של העיתונאי סלימאן א-שאפי ראשי החמאס מתייחסים ברצינות לאיומי ראש הממשלה והשרים כלפיהם, ולדבריו הם יורדים למחתרת ומוצאים מגורים חלופיים מתחת לקרקע. זאת מחשש לחייהם. כך דיווח וסיפר א-שאפי בערוץ 10 הבוקר.

נזכיר את דבריו של המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון, ביומן ערוץ 7 ולפיהם כל אופציות לתגובה ישראלית נמצאות על השולחן, כולל אופציית הסיכולים הממוקדים.

במהלך הלילה תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר מנהרת טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, וכן אתר שיגור בדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. "התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל", מדגישים בצה"ל.

כאן המקום להוסיף ולהזכיר דיווחים ולפיהם בכוונת גורמים ישראליים שונים לפתוח במו"מ עקיף מול החמאס ולא להמתין להפסקת אש שתבוא מצידו. בעקבות הדיווחים הללו הגיב יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בחומרה ואמר: "אם נכונה הידיעה על משא ומתן ישיר או עקיף עם החמאס הרי שמדובר בהפקרה של תושבי הדרום.אסור לממשלה לתת לאזרחי הדרום לרקוד לפי חלילו של אהוד ברק אל עבר המקלטים.אני קורא לראש הממשלה לפעול בנחישות מול החמאס ולפעול על פי קווי היסוד של ממשלתו עצמה אשר מדברים על מיטוט החמאס ולא על משא ומתן איתו. עם הטרור לא מדברים - מחסלים אותו".