חדר בקרה  - טלויזיה
חדר בקרה - טלויזיהצילום: פלאש 90

במכתב לשר התקשורת, משה כחלון, מתריעה יו"ר 'תדמי"ת', חני לוז, מהאפשרות שהמכרז לערוץ טלוויזיה ייעודי 'מורשת ישראל' יקרוס.

לוז מציינת במכתבה לכחלון כי על פי מידע שהגיע אליה מחסור בכוח אדם מביא לכך שהמכרז שאמור היה להתקדם לאחר שקבוצה אחת נגשה אליו מעוכב ונמצא על סף קריסה, כהגדרתה.

"המכרז שיצא לדרך בתחילת מרץ 2012, נסגר בתחילת ספטמבר 2012, כשקבוצה אחת, בראשותו של מנכ"ל רשות השידור לשעבר, מר מוטי שקלאר, ניגשה למכרז. עברו כחודשיים וחצי, ולפי בדיקתנו  הובא לידיעתי, שבגלל מחסור בכוח אדם, עדיין לא אושרה הקבוצה שניגשה למכרז", כותבת לוז.

לדבריה "הסכנה לקיום המכרז ממשית: אנו עומדים לפני סוף שנת הכספים, כשתכנונים כלכלים נסגרים בימים אלו ממש. אם לא תהיה תשובה דחופה ומיידית לאישור המכרז, המשקיעים לא יוכלו לחכות שנה נוספת, וכל העבודה עלולה לרדת לטמיון".

עוד כותבת לוז לכחלון: "אנו חוששים מאוד שכל ההשקעה שלך, כשר התקשורת, של יו"ר המועצה היוצא וחברי מועצת הכבלים והלווין – תרד לטמיון. אנו חוששים שהיוצרים הרבים שהתקשרו עם הקבוצה שתכננה לעלות לשידור – ימצאו גם הם את עצמם בפני שוקת שבורה. אנו חוששים שהציבור הרחב, הרעב לתכנים ערכיים ויהודיים – יישאר גם הוא ללא ערוץ אלטרנטיבי ראוי בשידורי הטלויזיה הישראלית , כולל שידור הברודקאסט, בתקווה שהערוץ הייעודי, לכשיקום -  ישודר דרך "עידן פלוס"."

"אם יש בעיות טכניות או ביורוקרטיות במסגרת עבודת המועצה, המעכבות את התשובה הסופית למכרז - אנו פונים אליך בבקשה לפתוח את החסמים שנוצרו על מנת למנוע את קריסת המכרז לערוץ טלוויזיה ייעודי, ולאפשר את עליית הערוץ לאוויר כבר בחודשים הקרובים, ובכך לבצע מהפיכה נוספת בעולם התקשורת, לטובת הציבור", חותמת לוז את מכתבה.

יצוין כי מכתב ברוח זה שוגר כבר לכחלון על ידי 'תדמי"ת' לפני כחודשיים, והמכתב הנוכחי נכתב ונשלח לנוכח החשש הכבד הנובע מהקרבה לתום שנת הכספים כפי שצוין ארוכות במכתבה.