ראשי מאבק הפראיירים, בועז נול ועידן מילר, פנו לראשי מפלגות השמאל-מרכז בקריאה להתאחד למפלגה גדולה שתהווה אלטרנטיבה לנתניהו וליברמן.

"לפי הדוגמה שאתם מציבים כרגע מול הציבור, רק אגו מכתיב את התנהגותכם, לא טובתה של ישראל. ואם כך הדבר, איש מכם איננו עדיף על נתניהו." כתבו מילר ונול לראשי המפלגות.

הקריאה לאיחוד מפלגות השמאל – מרכז לשלי יחימוביץ - יו"ר מפלגת העבודה, לרב אלוף במיל שאול מופז – יו"ר קדימה, ליאיר לפיד – יו"ר "יש עתיד", לשרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, ולרה"מ לשעבר, אהוד אולמרט.

"הפראיירים" ישיקו קמפיין חדש שיקרא לראשי המפלגות להתאחד, תחת הכותרת "ותרו על האגו, לא על המדינה". פעילי התנועה יגיעו לכנס העמותה לשינוי שיטת הממשל, בו יופיעו ביום מחר (רביעי) לפיד, מופז, יחימוביץ ולבני, ויפגינו למען איחוד השורות והקמת מפלגה מאוחדת כאלטרנטיבה לביברמן.

"רגע לפני שישראל נופלת לעוד 5 שנים של שלטון נתניהו – ליברמן, מוטלת עליכם, מנהיגי גוש השמאל מרכז, החובה והאחריות לשקול מחדש את התנהלותכם." כתבו נול ומילר לראשי המפלגות.

"המצב הקיים, בו אינכם מצליחים לשתף פעולה זה עם זה ולאחד את הכוחות במרכז – שמאל לידי סיעה אחת חזקה שתוכל לנצח את הבחירות, הוא לא פחות ממביש. בהתנהלותכם, אתם מבטלים הלכה למעשה את גלי המחאה החברתית והאזרחית שפרצו לרחובותינו בשנה וחצי האחרונות ומונעים את האפשרות למהפך פוליטי", כתבו.

לדבריהם, "על מנהיג להראות דוגמה אישית, לדעת מתי להעדיף את השיקול הלאומי מעל השיקול האישי – אך לפי הדוגמה שאתם מציבים כרגע מול הציבור, רק אגו מכתיב את התנהגותכם, לא טובתה של ישראל. ואם כך הדבר, איש מכם איננו עדיף על נתניהו".

"ברור לכל בר דעת שמול איחוד הכוחות של ביבי וליברמן ("ביברמן") והקמת מפלגת "הליכוד ביתנו", חייבת לקום מפלגה אחת, מאוחדת וגדולה, שתשלב את כל הכוחות בשמאל – מרכז ותציג אלטרנטיבה לאומית אמיתית, דרך אחרת.

דרך שתבטיח שישראל תשאר מדינה יהודית ולא תהפוך למדינה דו לאומית, דרך שתבטיח את החיים שלנו במדינה דמוקרטית וחופשית, דרך שתשנה את סדרי העדיפויות הכלכלי – חברתי, תביא לצמצום הפערים החברתיים שמאיימים למוטט את החברה שלנו, תביא לצמצום יוקר המחיה המטורף שקיים כאן ותפתור את מצוקת הדיור שמונעת ממרבית הציבור להגיע לדירה משלו , דרך שתביא לשוויון בנטל השירות ותגדיל את ההשתתפות בכח העבודה של המגזרים שאינם עובדים כיום, הדרך שמרבית תושבי ישראל כמהים אליה", הסבירו.

נציגי הפראיירים הדגישו, "במקום לקבל את רצונו של הציבור ולהתאחד, אתם עסוקים בלריב על סידור המקומות. לא זוהי החזית שמנהיגי האופוזיציה צריכים להציג מול עם ישראל, כך לא ניתן לבנות אלטרנטיבה לנתניהו".

עוד כתבו, "זוהי הדקה ה- 90. רגע לפני שנמצא את עצמנו בעוד חמש שנים תחת שלטון ללא תקווה, שלטון שמחויב לבדלנים ולקיצונים, בלי צדק חברתי, בלי שיוויון בנטל, בלי פתרון למערכות הציבוריות שלנו ההולכות וקורסות, אנחנו קוראים לכם לשים את האגו בצד, לנהוג כמנהיגים, ולסכם ביניכם על נוסחה שתאפשר איחוד כוחות לרשימה משותפת, גדולה וחזקה, שתתייצב בגאווה ובראש מורם כאלטרנטיבה לכל מה שמייצג "ביברמן". הקשיבו לקולו של העם, הביטו בעצמכם במראה, חשבו כיצד אתם נראים בעיני הציבור שאתם באים לבקש את אמונו, לו אינכם ראויים כל עוד לא תדעו לוותר על האגו ולעשות מה שנכון לישראל".

לסיום כתבו, "נכון, רק אחד מכם יוכל להיות ראש הממשלה אם תתאחדו, אך אף לא אחד מכם יוכל לעמוד בראשות הממשלה אם לא תתאחדו. זוהי קריאה אחרונה לדגל, רגע לפני שדלתות הרכבת נסגרות. מתוך זעקת הציבור, בשם הרצון הלאומי לשינוי בדרך שישראל הולכת בה, חובתכם כמנהיגים היא להקשיב, ואז לעשות את מה שנכון למדינת ישראל. אם לא תעשו כן, יידעו הציבור וההיסטוריה לשפוט אתכם".