חוזר. תא"ל פארס
חוזר. תא"ל פארספלאש 90

תא"ל עימאד פארס, שהרמטכ"ל הקודם גבי אשכנזי הדיח מצה"ל, הוחזר לשירות מילואים בתנאי קבע. כך דווח בקול ישראל.

תא"ל פארס מונה למפקד המבצעים המיוחדים של פיקוד הצפון בהוראתו של הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. מאז הודח, נאבק פארס לחזור לצה"ל וכאמור, הוא משרת בימים אלה בפיקוד הצפון. את ההחלטה אישר שר הבטחון אהוד ברק.



בשעתו היה תת אלוף פארס מעורב בדיווח כוזב על תאונת דרכים שבה הייתה מעורבת אשתו. בעקבות הדיווח הופעלו עליו לחצים להודיע על סיום תפקידו בצה"ל. הוא הודיע על התפטרותו, חזר בו וביקש לשוב לצה"ל ולטהר את שמו.

רב אלוף גנץ גם החזיר את תא"ל במיל. גל הירש לשמש סגן מפקד מפקדת העומק במילואים. הוא סיים את שירותו בצה"ל אחרי מלחמת לבנון השנייה.

סגן השר, חבר הכנסת איוב קרא, פרסם הודעת ברכה לתא"ל פארס וכתב: "אני מברך על כך שיורשו בתפקיד, בני גנץ, התעלה ומחק את חרפת קודמו, תוך שהוא שם מלפנים את קול ההיגיון, השכל הישר, המקצועיות, ובעיקר האינטרס הבטחוני של מדינת ישראל. כשנלחמתי למען שובו של פראס לשירות בטחון מדינת ישראל, לא עשיתי זאת ממניעים אישיים. עשיתי זאת כי האמנתי שלצה"ל אסור לוותר על לוחם כה נדיר באיכותו ובכישוריו, עם ניסיון צבאי חסר תקדים ועם נכונות להקרבה טוטאלית למען כולנו".

לדברי קרא "החזרתו של פארס לשירות היא מסר של השבת הכבוד וחיזוק המוטיבציה של עדה הדרוזית כולה, שהייתה מאז ומתמיד חממה ובית יוצר ללוחמים ציוניים, מסורים, הנאמנים נאמנות טוטאלית למדינת ישראל. צר לי על כך שצה"ל ומדינת ישראל הפסידו שנים חשובות בהם יכול היה פארס לתרום למען בטחוננו, אך אני מביט בגאווה עם הפנים קדימה ומאחל לו ולכולנו עוד שנים רבות של עשייה בטחונית ענפה ומוצלחת".